Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zaprezentował w Berlinie RS ZERO. To następca Regio-Shuttle RS1

inforail
29.08.2024 13:45
0 Komentarzy

Stadler zaprezentował w Berlinie prototyp nowego pojazdu RS ZERO, który jest następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.

Nowy model oferuje dwie nowoczesne i przyjazne dla środowiska technologie napędowe: napęd wodorowy oraz bateryjny, co umożliwi bezemisyjną eksploatację na liniach drugorzędnych w przyszłości.

Spis treści:

  1. Jakie są główne zalety napędu wodorowego i bateryjnego zastosowanego w modelu RS ZERO?
  2. W jaki sposób RS ZERO może przyczynić się do reaktywacji niezelektryfikowanych linii kolejowych w Europie?
  3. Jakie innowacyjne elementy wnętrza zostały zaprezentowane w prototypie RS ZERO?
Stadler zaprezentował w Berlinie prototyp nowego pojazdu RS ZERO, który jest następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.
Prezentacja RS ZERO/foto: Stadler

Kontynuacja Sukcesu z Innowacyjnym Podejściem

Regio-Shuttle RS1, będący jednym z najpopularniejszych pojazdów w niemieckim transporcie regionalnym przez ostatnie 28 lat, doczekał się swojego następcy. Obecnie w Niemczech i Czechach działa około 500 pojazdów RS1. Stadler, bazując na sprawdzonej technologii, wprowadza w RS ZERO najnowocześniejsze, ekologiczne systemy napędowe. Nowy model dostępny jest w wersji z napędem wodorowym lub bateryjnym, co stanowi przełom w dziedzinie ekologicznego transportu kolejowego.

Symbol Postępu i Zrównoważonego Rozwoju

RS ZERO łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Zachowując charakterystyczne trapezowe okna RS1, pojazd wyróżnia się futurystycznym designem z nowoczesnym LED-owym skrzydłem. „Regio-Shuttle RS1 to ważna część historii Stadlera. Teraz, dzięki RS ZERO, otwieramy nowy rozdział tej sukcesywnej historii, umacniając naszą pozycję lidera w dziedzinie alternatywnych technologii napędowych” – mówi Peter Spuhler, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Stadler.

Stadler zaprezentował w Berlinie prototyp nowego pojazdu RS ZERO, który jest następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.
Prezentacja RS ZERO/foto: Stadler

Otwarty na Nowe Technologie i Zrównoważony Rozwój

W Niemczech 38% linii kolejowych nie jest zelektryfikowanych, w całej Europie liczba ta wynosi 43%. Przemiany transportowe dążą do przeniesienia większej ilości ruchu na tory, co wymaga reaktywacji starych i niezelektryfikowanych linii. RS ZERO, dzięki swoim napędom wodorowym i bateryjnym, oferuje rozwiązanie umożliwiające lokalną, bezemisyjną eksploatację na takich trasach. Pojazd ten jest idealnie dostosowany do pracy na liniach o niskim natężeniu ruchu, dzięki lekkiej konstrukcji i osiowej masie poniżej 18 ton.

Komfort i Elastyczność

RS ZERO jest dostępny w wersji jedno- i dwuczłonowej, oferując miejsca siedzące dla 70 do 150 pasażerów. Charakteryzuje się niskim progiem wejściowym, przestronną, bezstopniową podłogą i bezbarierowym dostępem, co jest szczególnie korzystne dla pasażerów o ograniczonej mobilności.

Prototyp RS ZERO zaprezentowany w Berlinie to jednoczłonowy pojazd z napędem wodorowym. Stadler zademonstrował różne opcje konfiguracji wnętrza, w tym strefy wielofunkcyjne z miejscami na rowery, wózki dziecięce oraz przestrzenią na bagaż, a także komfortowe strefy wypoczynkowe, standardowe i prywatne siedzenia, miejsce na wózek inwalidzki, WC i biuro dla konduktora.

Przyszłość Regionalnego Transportu Kolejowego

RS ZERO zapoczątkowuje nową erę w regionalnym transporcie kolejowym. Stadler, oferując to rozwiązanie, wspiera przewoźników w dążeniu do przyszłości wolnej od emisji CO2, zapewniając jednocześnie wygodny i bezpieczny transport dla pasażerów. Prototyp RS ZERO zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na targach InnoTrans 2024 w Berlinie, w dniach od 24 do 27 września, na torze T09/40. Prezentacja pojazdu odbędzie się 24 września 2024 roku o godzinie 14:00.

Komentarze