Stadler zaprezentował w Berlinie RS ZERO. To następca Regio-Shuttle RS1
Stadler zaprezentował w Berlinie prototyp nowego pojazdu RS ZERO, który jest następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.
Nowy model oferuje dwie nowoczesne i przyjazne dla środowiska technologie napędowe: napęd wodorowy oraz bateryjny, co umożliwi bezemisyjną eksploatację na liniach drugorzędnych w przyszłości.
Spis treści:
- Jakie są główne zalety napędu wodorowego i bateryjnego zastosowanego w modelu RS ZERO?
- W jaki sposób RS ZERO może przyczynić się do reaktywacji niezelektryfikowanych linii kolejowych w Europie?
- Jakie innowacyjne elementy wnętrza zostały zaprezentowane w prototypie RS ZERO?
Kontynuacja Sukcesu z Innowacyjnym Podejściem
Regio-Shuttle RS1, będący jednym z najpopularniejszych pojazdów w niemieckim transporcie regionalnym przez ostatnie 28 lat, doczekał się swojego następcy. Obecnie w Niemczech i Czechach działa około 500 pojazdów RS1. Stadler, bazując na sprawdzonej technologii, wprowadza w RS ZERO najnowocześniejsze, ekologiczne systemy napędowe. Nowy model dostępny jest w wersji z napędem wodorowym lub bateryjnym, co stanowi przełom w dziedzinie ekologicznego transportu kolejowego.
Symbol Postępu i Zrównoważonego Rozwoju
RS ZERO łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Zachowując charakterystyczne trapezowe okna RS1, pojazd wyróżnia się futurystycznym designem z nowoczesnym LED-owym skrzydłem. „Regio-Shuttle RS1 to ważna część historii Stadlera. Teraz, dzięki RS ZERO, otwieramy nowy rozdział tej sukcesywnej historii, umacniając naszą pozycję lidera w dziedzinie alternatywnych technologii napędowych” – mówi Peter Spuhler, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Stadler.
Otwarty na Nowe Technologie i Zrównoważony Rozwój
W Niemczech 38% linii kolejowych nie jest zelektryfikowanych, w całej Europie liczba ta wynosi 43%. Przemiany transportowe dążą do przeniesienia większej ilości ruchu na tory, co wymaga reaktywacji starych i niezelektryfikowanych linii. RS ZERO, dzięki swoim napędom wodorowym i bateryjnym, oferuje rozwiązanie umożliwiające lokalną, bezemisyjną eksploatację na takich trasach. Pojazd ten jest idealnie dostosowany do pracy na liniach o niskim natężeniu ruchu, dzięki lekkiej konstrukcji i osiowej masie poniżej 18 ton.
Komfort i Elastyczność
RS ZERO jest dostępny w wersji jedno- i dwuczłonowej, oferując miejsca siedzące dla 70 do 150 pasażerów. Charakteryzuje się niskim progiem wejściowym, przestronną, bezstopniową podłogą i bezbarierowym dostępem, co jest szczególnie korzystne dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Prototyp RS ZERO zaprezentowany w Berlinie to jednoczłonowy pojazd z napędem wodorowym. Stadler zademonstrował różne opcje konfiguracji wnętrza, w tym strefy wielofunkcyjne z miejscami na rowery, wózki dziecięce oraz przestrzenią na bagaż, a także komfortowe strefy wypoczynkowe, standardowe i prywatne siedzenia, miejsce na wózek inwalidzki, WC i biuro dla konduktora.
Przyszłość Regionalnego Transportu Kolejowego
RS ZERO zapoczątkowuje nową erę w regionalnym transporcie kolejowym. Stadler, oferując to rozwiązanie, wspiera przewoźników w dążeniu do przyszłości wolnej od emisji CO2, zapewniając jednocześnie wygodny i bezpieczny transport dla pasażerów. Prototyp RS ZERO zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie na targach InnoTrans 2024 w Berlinie, w dniach od 24 do 27 września, na torze T09/40. Prezentacja pojazdu odbędzie się 24 września 2024 roku o godzinie 14:00.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze