Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler zaprezentował pierwszego FLIRT-a dla USA

inforail
12.10.2017 13:58
0 Komentarzy

Stadler i ZarządTransportu Miejskiego Fort Worth Transportation Authority (FWTA) stanu Texaswspólnie zaprezentowali na targach APTA Expo 2017 pierwszy w USA pojazd FLIRT,który będzie eksploatowany na podmiejskiej linii kolejowej TEXRail.

Kontrakt na dostawę ośmiu pociągów został podpisany wczerwcu 2015 roku. Spalinowe zespoły trakcyjne wkrótce zostaną oddane doobsługi linii kolejowej pomiędzy Fort Worth a portem lotniczym Dallas.

Historia pojazdów FLIRT to historia sukcesu firmy Stadler.Na całym świecie spółka oddała do użytku ponad 1400 modułowych zespołówtrakcyjnych tego typu. Stadler nie kryje zadowolenia z faktu, że pierwszychosiem pociągów FLIRT zostanie wprowadzonych do eksploatacji w StanachZjednoczonych. Razem z FWTA zaprezentował pierwszy pojazd wyprodukowany napotrzeby TEXRail podczas targów APTA EXPO 2017. Amerykański FLIRT z położonymcentralnie modułem zasilania, spełnia wymagania stawiane zarówno przez amerykańskąFederalną Administrację Kolejową, jak i zapisy klauzuli „Buy America”. PociągiFLIRT dla FWTA zostały zbudowane w zakładzie w Salt Lake City w stanie Utah.

„Bardzo się cieszymy, że wprowadziliśmy te nowoczesne,komfortowe pojazdy na trasy łączące Fort Worth i Dallas. Nadzorowaliśmywszystkie etapy produkcji i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów.” – mówi PaulBallard, prezes i dyrektor generalny FWTA.

„Jesteśmy dumni, że mogliśmy wspólnie z naszym klientem poraz pierwszy zaprezentować nasz bestseller także w Stanach Zjednoczonych.Jesteśmy przekonani, że produkowane w USA pociągi FLIRT zdobędą sympatiępasażerów podróżujących po Teksasie i zapewnią mieszkańcom Fort Worth i jegookolic nowy komfort podróży” – podkreśla Peter Spuhler, prezes zarządu iwłaściciel firmy Stadler.

Osiem komfortowych składów FLIRT spełnia rygorystycznewymogi amerykańskiej ustawy dot. osób niepełnosprawnych. Szerokie drzwiwejściowe i przestronny pokład pojazdu ułatwiają sprawną wymianę pasażerów.Każdy pociąg dysponuje 224 miejscami siedzącymi, posiada stoliki i porty USB, atakże został wyposażony w przestronną toaletę. Ergonomiczna kabina maszynistyoraz inteligentne rozmieszczenie paneli sterowania zapewniają personelowipociągu komfortową pracę. Pojazdy o długości 81,1 metra będą osiągały prędkość130 km/h. Są wyposażone w dwa silniki Diesla o mocy 520 kW wyprodukowane przezfirmę Deutz. Wszystkie pociągi, zgodnie z harmonogramem kontraktu, zostanądostarczone przewoźnikowi w grudniu 2018 roku.

Stadler zwiększa swójzasięg aż po Dolinę Krzemową

Pojazdy FLIRT dla TEXRail dołączą do floty pociągów Stadleraeksploatowanej w Stanach Zjednoczonych. Inne zamówienie realizowane obecnieprzez spółkę w USA obejmuje dostawę 16 sześcioczłonowych, piętrowychelektrycznych zespołów trakcyjnych. Zostaną one wyprodukowane na potrzebykalifornijskiego operatora kolejowego Caltrain. Kontrakt, podpisany w sierpniu2016 roku w San Mateo w stanie Kalifornia, uwzględnia możliwość zamówieniakolejnych 96 piętrowych zespołów trakcyjnych, a jego pierwotna wartość wynosi 551milionów dolarów. Te nowoczesne zespoły trakcyjne, charakteryzujące sięnajlepszymi osiągami zostały skonstruowane w sposób umożliwiający podróż namiejscach siedzących jak największej liczbie pasażerów. Będą kursować międzypołożonymi w Dolinie Krzemowej miastami San Francisco i San Jose. Pierwszypojazd zostanie dostarczony do Stanów Zjednoczonych w sierpniu 2019 roku iwejdzie do eksploatacji w 2020 po otrzymaniu homologacji.

W 2002 roku Stadler otrzymał pierwsze amerykańskiezamówienie na dostawę 20 przegubowych zespołów trakcyjnych (GTW). Pojazdyzostały wyprodukowane na potrzeby sieci kolejowej River Line obsługiwanej przezNew Jersey Transit. Kolejne zamówienie, które Stadler otrzymał od zarządutransportu miejskiego Capital Metropolitan Transportation Authority (CMTA) wAustin w stanie Teksas, dotyczyło produkcji 6 przegubowych zespołów trakcyjnychnapędzanych silnikami spalinowymi. Pociągi kursują między centrum Austin, apołożoną w Teksasie miejscowością Leander. Składy zostały dostarczone wiosną2008 roku. W 2015 roku złożono zamówienie uzupełniające na 4 dodatkowe pociągi.Stadler otrzymał także zamówienie od zarządu transportu miejskiego DentonCounty Transportation Authority (DCTA) na zaprojektowanie i wyprodukowanie 11zespołów trakcyjnych GTW o napędzie spalinowym. Od 2012 roku te niskopodłogowepociągi obsługują trasy w hrabstwie Denton w stanie Texas. W kwietniu 2014 rokudziałająca w San Francisco sieć szybkiego transportu miejskiego Bay Area RapidTransit (BART) zleciła Stadlerowi dostawę 8 przegubowych spalinowych zespołówtrakcyjnych, których zadaniem będzie obsługa połączenia między stacjąPittsburg/Bay Point, a miastem Antioch. Połączenie ma zostać oddane do użytkujeszcze w 2017 roku.


Komentarze