Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler uruchomił nowy zakład w Białymstoku

inforail
04.11.2024 10:15
0 Komentarzy

Stadler, dostawca innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności w obszarze pojazdów szynowych, serwisu oraz technologii sterowania ruchem kolejowym, uruchomił w Białymstoku nowy zakład, w którym produkowane będą falowniki prądu zmiennego do budowy pojazdów szynowych.

Zakład pełni w Grupie Stadler rolę centrum kompetencyjnego w obszarze falowników trakcyjnych. Będzie dostarczał ponad 500 urządzeń rocznie i utworzy docelowo do 250 nowych miejsc pracy.

Spis treści:

  1. Jakie produkty będą wytwarzane w nowym zakładzie Stadler Converter w Białymstoku?
  2. Ilu pracowników planuje docelowo zatrudnić zakład Stadler Converter, i jakie specjalizacje są szczególnie poszukiwane?
  3. Jakie inne zakłady produkcyjne i serwisowe posiada Stadler w Polsce, i jakie produkty są tam wytwarzane?
Nowy zakład Stadlera w Białymstoku
Nowy zakład Stadlera w Białymstoku/foto: Stadler

Produkcja falowników

Zakład Stadler Converter specjalizuje się w obszarze opracowania, rozwoju i produkcji falowników trakcyjnych i pomocniczych oraz ładowarek do baterii przeznaczonych do produkcji pojazdów transportu miejskiego – tramwajów, wagonów metra, a także pojazdów tailor-made takich jak koleje zębate i wąskotorowe. Nowo otwarty zakład będzie zaopatrywał pozostałe zakłady produkcyjne należące do Grupy Stadler. Wliczając dotychczasową produkcję falowników Stadlera w poprzednich lokalizacjach, do połowy 2026 roku w eksploatacji będzie ponad 1000 pojazdów z urządzeniami produkcji Stadler Converter.

Nowoczesny zakład o łącznej powierzchni blisko 7 tyś. m kw. został wyposażony w innowacyjne technologie, które pozwalają testować w trybie laboratoryjnym każdy falownik,  symulując warunki zbliżone do tych na pojeździe. Infrastruktura zakładu, obok powierzchni produkcyjnych i laboratorium, obejmuje także magazyn, pomieszczenia biurowe, socjalne oraz parking.

250 nowych miejsc pracy na Podlasiu

W zakładzie w Białymstoku pracę podjęło już blisko 100 pracowników, docelowo zatrudnienie znajdzie tutaj 250 osób. Firma aktywnie rekrutuje pracowników o różnych specjalnościach, w szczególności w obszarach konstrukcji, inżynierii elektrycznej, inżynierii sterowania i oprogramowania, czy też inżynierii systemowej w dziedzinie elektroniki mocy oraz specjalistów w zakresie uruchomienia i serwisu.

„Bardzo się cieszę, że z sukcesem zainaugurowaliśmy działalność kolejnego zakładu Stadlera w Polsce. Rozwijamy zakres naszej lokalnej działalności o produkcję falowników trakcyjnych, które będą dostarczane do wszystkich zakładów produkcyjnych w ramach Grupy Stadler. Jako centrum kompetencyjne będziemy pracować w Białymstoku nad dalszym rozwojem i doskonaleniem naszych produktów. Zakładamy przy tym współpracę z lokalnymi partnerami – dostawcami materiałów i usług, ale także z instytucjami. W ramach tworzenia 250 nowych miejsc pracy, szczególnie ważny będzie dla nas rozwój lokalnych kompetencji, który planujemy realizować we współpracy z Politechniką Białostocką. Jesteśmy dumni, że naszą działalnością możemy przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy, rozwoju tutejszych talentów oraz sieci lokalnych dostawców. Cieszymy się na realizację tych celów wspólnie z naszymi partnerami w regionie” – podkreśla Wioleta Pyt, dyrektor operacyjna w Stadler Converter.

Stadler w Polsce – wartość dodana dla regionu i branży

Stadler Converter to kolejna inwestycja Stadlera w Polsce, gdzie firma jest obecna od 2006 roku i sukcesywnie rozwija swoją działalność – rozbudowuje zakłady, tworzy atrakcyjne miejsca pracy i wspólnie z lokalnymi partnerami produkuje nowoczesne pojazdy szynowe dla przewoźników z całej Europy. Stadler posiada w Polsce zakłady produkcyjne w Siedlcach i Środzie Wielkopolskiej. Zakład Stadler Polska w Siedlcach produkuje pojazdy szynowe dla klientów polskich i zagranicznych, w zakładzie Stadler Środa powstają stalowe pudła do produkcji tramwajów. Ponadto Stadler posiada placówki serwisowe, w których prowadzi usługę utrzymania flot pojazdów FLIRT dostarczonych polskim klientom – Kolejom Mazowieckim (71 pojazdów), PKP Intercity (20 pojazdów) oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (20 pojazdów). Polskie zakłady Stadlera wyprodukowały także 110 tramwajów TANGO Lajkonik dla miasta Krakowa. Aktualnie około 70% całościowej produkcji Stadlera w Polsce stanowią zamówienia eksportowe. Stadler wyprodukował w Polsce łącznie ponad 980 pojazdów dla 17 krajów.

Komentarze