Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler tworzy niezależną dywizję w Ameryce Północnej

inforail
04.12.2024 12:45
0 Komentarzy

Szwajcarski producent taboru kolejowego Stadler ogłosił powstanie nowej, niezależnej dywizji w Stanach Zjednoczonych. Od 1 stycznia 2025 roku amerykański oddział firmy zostanie wyodrębniony z dywizji szwajcarskiej, tworząc nową strukturę operacyjną – dywizję Ameryki Północnej.

Na jej czele stanie dotychczasowy CEO Stadler US, Martin Ritter, który dołączy również do zarządu grupy.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie wyodrębnienie amerykańskiego oddziału Stadlera w niezależną dywizję dla rozwoju firmy na rynku północnoamerykańskim?
  2. Jakie projekty i inwestycje Stadler realizuje obecnie w Stanach Zjednoczonych, i jak wpłyną one na lokalną infrastrukturę transportową?
  3. W jaki sposób rozbudowa zakładu w Salt Lake City przyczyni się do zwiększenia możliwości produkcyjnych i spełnienia wymagań rynku amerykańskiego?
Martin Ritter Executive Vice President North America/foto: Stadler

Dynamiczny rozwój Stadler US

Obecność Stadlera w USA rozpoczęła się w 2016 roku, kiedy firma założyła swoją siedzibę w Salt Lake City po zamówieniu ośmiu pociągów FLIRT przez Trinity Metro w Teksasie w 2015 roku. Utworzenie tej lokalizacji pozwoliło firmie na spełnienie wymogów ustawy Buy America Act, która nakłada obowiązek realizowania co najmniej 60% wartości dodanej dla projektów finansowanych federalnie w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu Stadler notuje stały wzrost na rynku amerykańskim, a obecnie zatrudnia tam ponad 500 osób.

W październiku 2024 roku firma rozpoczęła rozbudowę zakładu w Salt Lake City, co umożliwi dalszy rozwój działalności, w tym produkcję karoserii w USA. Ostatnie miesiące przyniosły kolejne sukcesy – Stadler zdobył zamówienie na cztery spalinowe pociągi FLIRT dla Trinity Metro oraz kontrakt na dostawę do 80 nowych tramwajów dla Salt Lake City. Produkty takie jak GTW, KISS czy FLIRT z napędem wodorowym już z powodzeniem obsługują różne regiony USA, co podkreśla rosnącą obecność Stadlera w Ameryce Północnej.

Wyodrębnienie nowej dywizji

Decyzja o utworzeniu niezależnej dywizji została podjęta przez zarząd Stadlera pod koniec listopada 2024 roku. Celem jest wzmocnienie pozycji firmy na rynku amerykańskim i dalszy rozwój działalności w regionie.

– Stadler odnotował znaczący wzrost w ostatnich latach. Wzmocnienie lokalizacji w USA podkreśla znaczenie tego rynku dla naszej grupy. Martin Ritter to doświadczony lider z udokumentowanymi sukcesami, który będzie przewodził nowej dywizji. Życzę jemu i całemu zespołowi wielu sukcesów – powiedział Peter Spuhler, przewodniczący rady dyrektorów.

Wizja dla przyszłości

Martin Ritter, nowy szef dywizji Ameryki Północnej, wyraził swoje zadowolenie z tej decyzji:

– Stworzenie niezależnej dywizji w USA jest dowodem na kluczową rolę tego rynku dla całej grupy Stadler. To zasługa zaangażowania naszych pracowników w Salt Lake City. Cieszę się na nowe wyzwania i dalszy rozwój działalności na rynku północnoamerykańskim.

Organizacyjne zmiany nie wpłyną na warunki zatrudnienia pracowników w USA, co zapewnia ciągłość działalności i stabilność dla zespołu.

Stadler w Ameryce Północnej

Decyzja o utworzeniu dywizji Ameryki Północnej to istotny krok w strategii globalnego rozwoju Stadlera. Dzięki dynamicznemu wzrostowi, nowym inwestycjom i udanym projektom, firma umacnia swoją pozycję w regionie, zapewniając klientom nowoczesne rozwiązania w zakresie transportu kolejowego i tramwajowego.

Komentarze