Stadler Polska rozwija Dział Inżynierii. Nowe biuro w Poznaniu otwarte
Stadler, czołowy producent innowacyjnych pojazdów szynowych, umacnia swoją pozycję w Polsce, inwestując w rozwój lokalnego Działu Inżynierii. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju firmy, która od 2006 roku konsekwentnie buduje swoją obecność na polskim rynku. Do końca roku polski zespół inżynierów będzie liczył 100 osób, a w 2026 roku liczba ta wzrośnie do 125.
Dziś (28 maja 2025 roku) w Poznaniu odbyło się oficjalne otwarcie nowego biura Inżynierii Stadler Polska. Inżynierowie będą mieli do dyspozycji nowoczesne i komfortowe miejsca pracy, zlokalizowane w budynku kompleksu biurowego Pixel 5 przy ul. Grunwaldzkiej. Poznański zespół, wspólnie z zespołami inżynieryjnymi w Siedlcach i Warszawie, tworzy silne zaplecze projektowe dla zamówień realizowanych zarówno na rynku krajowym, jak i w ramach globalnej działalności Grupy Stadler.
Rozwój inżynierii kolejnym etapem tworzenia łańcucha wartości w Polsce
Obecna struktura Działu Inżynierii Stadler Polska obejmuje specjalizacje i kompetencje umożliwiające uczestnictwo w pełnym procesie projektowania pojazdów szynowych – od przygotowania ofert przetargowych, przez projektowanie pojazdów i integrację systemów, aż po testy, homologację i późniejsze wsparcie serwisowe.
– „Rozwój inżynierii to jeden z kluczowych elementów naszej strategii w Polsce – mówi Radosław Banach, prezes zarządu Stadler Polska. – Tworzymy nowe miejsca pracy w tym obszarze i budujemy lokalne kompetencje, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Dzięki rozwojowi polskiego Działu Inżynierii możemy w pełni samodzielnie realizować nasze lokalne projekty. Przykładem jest zamówienie Kolei Mazowieckich na dostawy pojazdów FLIRT, które – od etapu inżynierii po produkcję – realizowane jest w całości przez polski zespół Stadlera.”
Więcej miejsc pracy w obszarze inżynierii i rozwoju produktów
Dział Inżynierii Stadler Polska liczy obecnie 85 osób. Do końca roku planowane jest zwiększenie zatrudnienia do 100 inżynierów, a w 2026 roku liczba pracowników osiągnie 125.
– „Bardzo mnie cieszy dynamiczny rozwój naszego Działu Inżynierii. Stale zatrudniamy nowych pracowników – poszukujemy utalentowanych specjalistów: konstruktorów, inżynierów systemowych, programistów, ekspertów ds. bezpieczeństwa i wielu innych. Cenimy także młode talenty – zapraszamy studentów kierunków technicznych do udziału w stażach i praktykach – informuje Szymon Landowski, dyrektor Działu Inżynierii Stadler Polska.
Zespoły inżynierów Stadler Polska działają w trzech lokalizacjach – w Poznaniu, Siedlcach i Warszawie. Zajmują się zarówno projektowaniem rozwiązań software’owych, jak i tworzeniem kompleksowych koncepcji pojazdów – pociągów i tramwajów dla klientów Stadler Polska oraz realizacją zleceń w ramach całej Grupy Stadler. Współpraca na poziomie międzynarodowym daje inżynierom możliwość zdobywania cennego doświadczenia oraz rozwijania umiejętności i know-how w dziedzinie projektowania innowacyjnych pojazdów szynowych.
– „Stadler jest liderem w obszarze pojazdów z napędami bezemisyjnymi, więc ciekawych zadań nie zabraknie. Pracujemy nad tym, aby projektowane przez nas pojazdy były jak najbardziej ekologiczne, efektywne energetycznie, niezawodne, a jednocześnie przyjazne i komfortowe dla pasażerów. To dla nas ogromna motywacja i powód do dumy” – dodaje Szymon Landowski.
Stadler w Polsce
Stadler zatrudnia w Polsce około 1800 pracowników – ponad 1300 w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, 250 w zakładzie Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej, ponad 100 w zakładzie Stadler Converter w Białymstoku, a także zespoły serwisowe w Warszawie, Łodzi i Sochaczewie. W Siedlcach produkowane są pociągi, tramwaje i wagony metra, w Środzie Wielkopolskiej – stalowe pudła do budowy tramwajów i pojazdów tailor-made, zaś w Białymstoku – przetwornice prądu zmiennego do tramwajów i metra. Stadler Service Polska zajmuje się serwisem pojazdów dostarczonych m.in. do PKP Intercity, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Stadler nieustannie rozwija swoją działalność na polskim rynku, budując wartość dodaną w regionie i branży – rozbudowując zakłady, tworząc atrakcyjne miejsca pracy i poszerzając ofertę produkowanych pojazdów szynowych o kolejne typy. Firma opiera się na innowacjach – we współpracy z lokalnymi partnerami produkuje w Polsce nowoczesne pojazdy zgodne z najwyższymi europejskimi standardami. Z zakładu w Siedlcach wyjechało już niemal 1000 pojazdów, które trafiły do klientów w Polsce i całej Europie.
Komentarze