Stadler: Piętrowe ezt-y dla PKP Intercity to cel numer jeden
Stadler Polska potwierdza swoje zaangażowanie w przetarg na dostawę nowoczesnego taboru dla PKP Intercity. Chodzi o dostawę 42 piętrowych EZT-ów z opcją na kolejnych 30. W grze, oprócz Stadlera, są także Alstom i Siemens.
Jak zapowiada prezes firmy, Radosław Banach, projekt ten traktowany jest jako strategiczny – zarówno pod względem rozmiaru zamówienia, jak i jego znaczenia dla przyszłości krajowego transportu pasażerskiego w Polsce.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego projekt dostawy piętrowych EZT-ów dla PKP Intercity jest uznawany przez Stadler Polska za strategiczny?
- Jakie elementy oferty Stadlera mają stanowić przewagę konkurencyjną w przetargu?
- W jaki sposób realizacja zamówienia w zakładzie w Siedlcach wpłynie na rozwój lokalnych kompetencji i gospodarki?
Kluczowe postępowanie
– Nie jest tajemnicą, że jesteśmy zakwalifikowani do złożenia oferty dla PKP Intercity – mówi Banach. Śmiało mogę powiedzieć, że to jest nasz cel numer jeden – dodaje, podkreślając wagę tego zamówienia.
Oferta dotyczy nie tylko dostawy nowoczesnych pociągów pasażerskich, ale także ich utrzymania przez 30 lat, co czyni przetarg jednym z najbardziej złożonych i wielowymiarowych w historii rynku.
Bez faworytów, ale z atutami
Choć Stadler Polska ma wieloletnie doświadczenie w produkcji nowoczesnego taboru w kraju, prezes firmy nie przesądza roli faworyta w przetargu.
– Myślę, że tu nie ma faworytów. Każdy producent ma swoją ofertę, każdy ma swoją specyfikę. Jest trzech dużych graczy – komentuje Banach. Kryteria zostały wypracowane w dialogu konkurencyjno-technicznym, więc wszyscy wiedzą, jakie są zasady oceny.
Złożenie ofert planowane jest już za kilka tygodni. Stadler Polska przygotowuje się do tego procesu z pełną mobilizacją.
Produkcja w 100% w Polsce
Atutem oferty Stadlera ma być fakt, że całość produkcji – od inżynierii po budowę pojazdów – zostanie zrealizowana w Polsce, w zakładzie w Siedlcach.
– Oczywiście, tak jak wszystkie pojazdy na rynek polski, również i te powstaną w Siedlcach – zapewnia prezes. Duża część naszego działu inżynierii zostanie zaangażowana w ten projekt. To jest też element dalszego rozwijania lokalnych kompetencji inżynieryjnych – dodaje.
Banach podkreśla, że również zakupy realizowane będą przez polski zespół, co przekłada się na znaczącą wartość dodaną dla krajowej gospodarki.
– Mamy w Polsce solidną bazę sprawdzonych dostawców i partnerów. Lokalna wartość dodana projektów realizowanych przez Stadler Polska jest bardzo duża – mówi.
Sprawdzone kompetencje w Siedlcach
Stadler ma już doświadczenie w realizacji podobnych projektów w Polsce.
– Produkowaliśmy już w Siedlcach piętrowe pojazdy KISS dla Słowenii czy Słowacji, mamy to doświadczenie – tłumaczy Banach.
Zapewnia, że zakład w Siedlcach będzie przygotowany na realizację tego zamówienia.
Przetarg PKP Intercity to jedna z najważniejszych procedur zakupowych ostatnich lat. Jak wynika z wypowiedzi prezesa Stadler Polska, firma wchodzi do rywalizacji z pełnym zaangażowaniem i konkretną wizją lokalnego wkładu – zarówno produkcyjnego, jak i technologicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze