Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler: Piętrowe ezt-y dla PKP Intercity to cel numer jeden

inforail
18.06.2025 18:30
0 Komentarzy

Stadler Polska potwierdza swoje zaangażowanie w przetarg na dostawę nowoczesnego taboru dla PKP Intercity. Chodzi o dostawę 42 piętrowych EZT-ów z opcją na kolejnych 30. W grze, oprócz Stadlera, są także Alstom i Siemens. 

Jak zapowiada prezes firmy, Radosław Banach, projekt ten traktowany jest jako strategiczny – zarówno pod względem rozmiaru zamówienia, jak i jego znaczenia dla przyszłości krajowego transportu pasażerskiego w Polsce.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego projekt dostawy piętrowych EZT-ów dla PKP Intercity jest uznawany przez Stadler Polska za strategiczny?
  2. Jakie elementy oferty Stadlera mają stanowić przewagę konkurencyjną w przetargu?
  3. W jaki sposób realizacja zamówienia w zakładzie w Siedlcach wpłynie na rozwój lokalnych kompetencji i gospodarki?
Radosław Banach
Radosław Banach/foto: Stadler

Kluczowe postępowanie

– Nie jest tajemnicą, że jesteśmy zakwalifikowani do złożenia oferty dla PKP Intercity – mówi Banach. Śmiało mogę powiedzieć, że to jest nasz cel numer jeden – dodaje, podkreślając wagę tego zamówienia.

Oferta dotyczy nie tylko dostawy nowoczesnych pociągów pasażerskich, ale także ich utrzymania przez 30 lat, co czyni przetarg jednym z najbardziej złożonych i wielowymiarowych w historii rynku.

Bez faworytów, ale z atutami

Choć Stadler Polska ma wieloletnie doświadczenie w produkcji nowoczesnego taboru w kraju, prezes firmy nie przesądza roli faworyta w przetargu.

– Myślę, że tu nie ma faworytów. Każdy producent ma swoją ofertę, każdy ma swoją specyfikę. Jest trzech dużych graczy – komentuje Banach. Kryteria zostały wypracowane w dialogu konkurencyjno-technicznym, więc wszyscy wiedzą, jakie są zasady oceny.

Złożenie ofert planowane jest już za kilka tygodni. Stadler Polska przygotowuje się do tego procesu z pełną mobilizacją.

Fabryka Stadlera w Siedlcach
Fabryka Stadlera w Siedlcach

Produkcja w 100% w Polsce

Atutem oferty Stadlera ma być fakt, że całość produkcji – od inżynierii po budowę pojazdów – zostanie zrealizowana w Polsce, w zakładzie w Siedlcach.

– Oczywiście, tak jak wszystkie pojazdy na rynek polski, również i te powstaną w Siedlcach – zapewnia prezes. Duża część naszego działu inżynierii zostanie zaangażowana w ten projekt. To jest też element dalszego rozwijania lokalnych kompetencji inżynieryjnych – dodaje.

Banach podkreśla, że również zakupy realizowane będą przez polski zespół, co przekłada się na znaczącą wartość dodaną dla krajowej gospodarki.

– Mamy w Polsce solidną bazę sprawdzonych dostawców i partnerów. Lokalna wartość dodana projektów realizowanych przez Stadler Polska jest bardzo duża – mówi.

Sprawdzone kompetencje w Siedlcach

Stadler ma już doświadczenie w realizacji podobnych projektów w Polsce.

– Produkowaliśmy już w Siedlcach piętrowe pojazdy KISS dla Słowenii czy Słowacji, mamy to doświadczenie – tłumaczy Banach.

Zapewnia, że zakład w Siedlcach będzie przygotowany na realizację tego zamówienia.

Przetarg PKP Intercity to jedna z najważniejszych procedur zakupowych ostatnich lat. Jak wynika z wypowiedzi prezesa Stadler Polska, firma wchodzi do rywalizacji z pełnym zaangażowaniem i konkretną wizją lokalnego wkładu – zarówno produkcyjnego, jak i technologicznego.

Komentarze