Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler instaluje dodatkowy system trakcyjny we Flirtach Leo Express

inforail
27.01.2025 11:30
0 Komentarzy

Po modernizacji infrastruktury kolejowej w Czechach i na Słowacji, firma Stadler dostarczy dodatkowy system trakcyjny dla pociągów obsługiwanych przez prywatnego przewoźnika z Europy Środkowej, firmę Leo Express.

Nowy system zostanie zaprojektowany i wyprodukowany w zakładach Stadlera w Frauenfeld w Szwajcarii.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego firma Leo Express zdecydowała się na modernizację swoich pociągów Stadler FLIRT?
  2. Jakie korzyści przyniesie zastosowanie podwójnego systemu trakcyjnego dla pociągów Leo Express?
  3. Jakie testy i adaptacje techniczne zostaną przeprowadzone w ramach modernizacji systemu trakcyjnego?
Flirt Leo Express

Modernizacja infrastruktury i pociągów

Czechy i Słowacja przeprowadzają modernizację części swojej infrastruktury kolejowej, wprowadzając europejski standard zasilania 25kV/50Hz AC i zastępując obecny system trakcyjny 3kV DC.

W związku z tym firma Leo Express postanowiła wyposażyć swoje pociągi Stadler FLIRT w dodatkowe komponenty trakcyjne. Jest to możliwe dzięki dofinansowaniu przyznanemu przez czeskie Ministerstwo Transportu, które umożliwia modernizację pięcioczłonowych jednostek FLIRT i dostosowanie ich do pracy z napięciem 25kV/50Hz. Nowy system będzie uzupełniał obecnie stosowaną trakcję 3kV DC.

Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu trakcyjnego pociągi Leo Express będą mogły kursować po obu rodzajach infrastruktury elektrycznej. Oznacza to, że będą one mogły obsługiwać wszystkie części sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji, a także w Polsce, gdzie również prowadzą swoje usługi.

23 stycznia 2025 roku firma Leo Express oficjalnie zleciła firmie Stadler instalację nowego systemu trakcyjnego w swoich pociągach FLIRT. Stadler przeprowadzi te prace w swoim zakładzie w Frauenfeld w północno-wschodniej Szwajcarii. W realizację zamówienia zostaną również zaangażowani czescy dostawcy.

Adaptacja sprzętu i oprogramowania

W ramach modernizacji zostanie nie tylko wymieniony sprzęt, ale również zintegruje się nowy system 25kV z pokładowym systemem sterowania i zarządzania pociągiem (TCMS). Zostanie także zaktualizowany system diagnostyczny oraz dodany element sterujący umożliwiający przełączanie między dwoma systemami trakcyjnymi. Proces modernizacji obejmie ponadto ocenę masy, test wytrzymałości nadwozia oraz techniczne testy jazdy i hamowania.

Dzięki tej inwestycji pociągi Leo Express staną się bardziej uniwersalne i elastyczne w obsłudze różnych tras kolejowych, co zwiększy ich możliwości eksploatacyjne na międzynarodowych szlakach kolejowych w Europie Środkowej.

Komentarze