Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler dostarczy osiem nowych pociągów zębatych do obsługi trasy na Rochers-de-Naye

inforail
21.05.2025 15:30
0 Komentarzy

Transports Montreux-Vevey-Riviera (MVR) zamówiło osiem nowych pociągów zębatych od firmy Stadler. Całkowicie przeprojektowane zespoły trakcyjne będą od 2029 roku przewozić pasażerów z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye. Specjalne panoramiczne okna zapewnią optymalny widok na Alpy i Jezioro Genewskie w trakcie podróży.

Produkowane w miejscowości Bussnang (kanton Thurgau) pociągi oferują wysoki komfort podróżowania i są dostosowane do wymagań turystycznej trasy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie cechy nowych pociągów zębatych od Stadlera mają zapewnić wyjątkowe wrażenia turystom podróżującym na Rochers-de-Naye?
  2. W jaki sposób nowe pojazdy zębate przyczyniają się do ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju?
  3. Kto był zaangażowany w projektowanie unikalnego wyglądu pociągów i jakie firmy podpisały umowę na ich dostawę?

Podpisanie umowy

Umowę podpisano 20 maja 2025 roku: Transports Montreux-Vevey-Riviera (MVR), spółka należąca do Montreux Oberland Bahn (MOB), oraz firma Stadler uzgodniły dostawę ośmiu nowych panoramicznych pociągów zębatych. Pojazdy będą wykorzystywane od 2029 roku na trasie z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye, położony na wysokości ponad 2000 metrów n.p.m., i zastąpią eksploatowaną od 40 lat flotę.

Stadler dostarczy osiem nowych pociągów zębatych do obsługi trasy na Rochers-de-Naye
Stadler dostarczy osiem nowych pociągów zębatych do obsługi trasy na Rochers-de-Naye

Dostosowane do potrzeb turystów

Osiem pociągów zębatych powstaje w zakładzie Stadlera w Bussnang. To zupełnie nowa konstrukcja. Pociągi są specjalnie zaprojektowane z myślą o potrzebach turystycznych tej widowiskowej trasy z widokami na Alpy Vaud i Jezioro Genewskie. Charakterystycznym elementem są duże okna. Z miejsc za kabinami maszynistów pasażerowie mają niczym niezakłócony widok na trasę przed sobą. Środkowy człon pojazdu również wyposażono w duże panoramiczne okna, które zapewniają doskonały widok na imponujący krajobraz. W pojazdach przewidziano także przedział pierwszej klasy. MOB i Stadler współpracowały z renomowanym włoskim biurem projektowym Pininfarina, aby stworzyć unikalny design pociągu.

Perfekcyjne połączenie designu i funkcjonalności

Oprócz eleganckiego i funkcjonalnego wyglądu oraz komfortowego wyposażenia, zespół trakcyjny zębaty spełnia najnowsze normy techniczne. Pociąg ma długość około 40 metrów i oferuje miejsce dla 216 pasażerów. Przystosowano go do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 220 promili. Szczególną uwagę zwrócono na aspekt zrównoważonego rozwoju: energia hamowania jest przekształcana w energię elektryczną i zwracana do sieci energetycznej. System klimatyzacji jest energooszczędny i spełnia najwyższe standardy ekologiczne.

„Świat kolei górskich przechodzi rewolucję, ponieważ jest to bez wątpienia najpiękniejsza kolejka linowa, jaką kiedykolwiek zbudowano” – cieszy się Georges Oberson, dyrektor generalny MOB.

„To bardzo szczególny projekt dla Stadlera. Połączenie ikonicznego designu, najnowocześniejszej technologii zębatej i panoramicznych doznań jest wyjątkowe. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do uczynienia podróży na Rochers-de-Naye wyjątkowym doświadczeniem dzięki naszym dostosowanym pociągom zębatym” – mówi Frédéric Evequoz, kierownik sprzedaży ds. pojazdów niestandardowych w firmie Stadler.

Zdjęcie pociągu ma charakter poglądowy.

Podpis pod zdjęciem: Podpisanie umowy (od lewej do prawej): Frédéric Evequoz, Kierownik Sprzedaży Pojazdów Niestandardowych Stadler; Georges Oberson, Dyrektor Generalny MOB; Christian König, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Sprzedaży Stadler; Timothée Leuthold, Dyrektor ds. Taboru Kolejowego MOB.

Dane techniczne

Parametr Wartość
Masa 62 t
Rozstaw torów 800 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami) 40,1 m
Szerokość pojazdu 2,23 m
Wysokość pojazdu 3,6 m
Szerokość drzwi 1400 mm
Liczba miejsc siedzących 113
Miejsca stojące 103
Prędkość maksymalna 35 km/h
Wysokość wejścia 350 mm
Układ osi 2’z2’2’z2’z2’z2’2’z
Średnica kół napędowych 686 mm
Średnica kół tocznych 450 mm
Rozstaw osi wózka 2200 / 1600 mm
Maks. siła pociągowa 220 kN
Maks. moc na kole 1320 kW
Napięcie zasilania 1500 V DC

Komentarze