Stadler dostarczy osiem nowych pociągów zębatych do obsługi trasy na Rochers-de-Naye
Transports Montreux-Vevey-Riviera (MVR) zamówiło osiem nowych pociągów zębatych od firmy Stadler. Całkowicie przeprojektowane zespoły trakcyjne będą od 2029 roku przewozić pasażerów z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye. Specjalne panoramiczne okna zapewnią optymalny widok na Alpy i Jezioro Genewskie w trakcie podróży.
Produkowane w miejscowości Bussnang (kanton Thurgau) pociągi oferują wysoki komfort podróżowania i są dostosowane do wymagań turystycznej trasy.
Rozkład jazdy:
- Jakie cechy nowych pociągów zębatych od Stadlera mają zapewnić wyjątkowe wrażenia turystom podróżującym na Rochers-de-Naye?
- W jaki sposób nowe pojazdy zębate przyczyniają się do ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju?
- Kto był zaangażowany w projektowanie unikalnego wyglądu pociągów i jakie firmy podpisały umowę na ich dostawę?
Podpisanie umowy
Umowę podpisano 20 maja 2025 roku: Transports Montreux-Vevey-Riviera (MVR), spółka należąca do Montreux Oberland Bahn (MOB), oraz firma Stadler uzgodniły dostawę ośmiu nowych panoramicznych pociągów zębatych. Pojazdy będą wykorzystywane od 2029 roku na trasie z Montreux na szczyt Rochers-de-Naye, położony na wysokości ponad 2000 metrów n.p.m., i zastąpią eksploatowaną od 40 lat flotę.
Dostosowane do potrzeb turystów
Osiem pociągów zębatych powstaje w zakładzie Stadlera w Bussnang. To zupełnie nowa konstrukcja. Pociągi są specjalnie zaprojektowane z myślą o potrzebach turystycznych tej widowiskowej trasy z widokami na Alpy Vaud i Jezioro Genewskie. Charakterystycznym elementem są duże okna. Z miejsc za kabinami maszynistów pasażerowie mają niczym niezakłócony widok na trasę przed sobą. Środkowy człon pojazdu również wyposażono w duże panoramiczne okna, które zapewniają doskonały widok na imponujący krajobraz. W pojazdach przewidziano także przedział pierwszej klasy. MOB i Stadler współpracowały z renomowanym włoskim biurem projektowym Pininfarina, aby stworzyć unikalny design pociągu.
Perfekcyjne połączenie designu i funkcjonalności
Oprócz eleganckiego i funkcjonalnego wyglądu oraz komfortowego wyposażenia, zespół trakcyjny zębaty spełnia najnowsze normy techniczne. Pociąg ma długość około 40 metrów i oferuje miejsce dla 216 pasażerów. Przystosowano go do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 220 promili. Szczególną uwagę zwrócono na aspekt zrównoważonego rozwoju: energia hamowania jest przekształcana w energię elektryczną i zwracana do sieci energetycznej. System klimatyzacji jest energooszczędny i spełnia najwyższe standardy ekologiczne.
„Świat kolei górskich przechodzi rewolucję, ponieważ jest to bez wątpienia najpiękniejsza kolejka linowa, jaką kiedykolwiek zbudowano” – cieszy się Georges Oberson, dyrektor generalny MOB.
„To bardzo szczególny projekt dla Stadlera. Połączenie ikonicznego designu, najnowocześniejszej technologii zębatej i panoramicznych doznań jest wyjątkowe. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do uczynienia podróży na Rochers-de-Naye wyjątkowym doświadczeniem dzięki naszym dostosowanym pociągom zębatym” – mówi Frédéric Evequoz, kierownik sprzedaży ds. pojazdów niestandardowych w firmie Stadler.
Zdjęcie pociągu ma charakter poglądowy.
Podpis pod zdjęciem: Podpisanie umowy (od lewej do prawej): Frédéric Evequoz, Kierownik Sprzedaży Pojazdów Niestandardowych Stadler; Georges Oberson, Dyrektor Generalny MOB; Christian König, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Sprzedaży Stadler; Timothée Leuthold, Dyrektor ds. Taboru Kolejowego MOB.
Dane techniczne
Parametr | Wartość |
---|---|
Masa | 62 t |
Rozstaw torów | 800 mm |
Długość pojazdu (ze sprzęgami) | 40,1 m |
Szerokość pojazdu | 2,23 m |
Wysokość pojazdu | 3,6 m |
Szerokość drzwi | 1400 mm |
Liczba miejsc siedzących | 113 |
Miejsca stojące | 103 |
Prędkość maksymalna | 35 km/h |
Wysokość wejścia | 350 mm |
Układ osi | 2’z2’2’z2’z2’z2’2’z |
Średnica kół napędowych | 686 mm |
Średnica kół tocznych | 450 mm |
Rozstaw osi wózka | 2200 / 1600 mm |
Maks. siła pociągowa | 220 kN |
Maks. moc na kole | 1320 kW |
Napięcie zasilania | 1500 V DC |
Komentarze