Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stacja Ostróda w nowej odsłonie. Modernizacja warta ponad 250 mln zł nabiera tempa

inforail
14.08.2025 17:30
0 Komentarzy

Stacja kolejowa w Ostródzie przechodzi gruntowną modernizację w ramach inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A., finansowanej z Krajowego Planu Odbudowy.

Projekt o wartości przekraczającej 250 mln zł zakłada odnowienie infrastruktury, poprawę komfortu podróży i wprowadzenie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy planowane jest zakończenie modernizacji stacji kolejowej w Ostródzie?
  2. Jakie prace wykonywane są obecnie na peronie 1 i w przejściu podziemnym?
  3. W jaki sposób wykorzystano elementy starych wiat peronowych w ramach inwestycji?
Stacja Ostróda
Stacja Ostróda/foto: PKP PLK

Historia spotyka nowoczesność

Pierwszy pociąg przejechał przez Ostródę w 1872 roku, w czasach Kolei Wschodniopruskiej. Dziś, blisko 150 lat później, to samo miejsce zmienia się w jedną z najnowocześniejszych stacji regionu. Modernizacja prowadzona jest w taki sposób, aby zachować ducha historii, jednocześnie dostosowując obiekt do współczesnych wymagań.

Postępy prac

W marcu tego roku zakończono prace na połowie stacji z torami o numerach nieparzystych i przeniesiono roboty na część z torami parzystymi.

  • Peron 1: znajduje się między torami 1 i 2, jest dwukrawędziowy. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Aktualnie prowadzone są roboty przy drugiej krawędzi, w tym odwodnienie i układanie nawierzchni.
  • Przejście podziemne: połączy budynek dworca z peronami, umożliwi też bezpieczne przejście między ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Trwają prace zbrojeniowe.
  • Most nad Drwęcą: wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego, montaż zbrojenia i przygotowanie kamienia do okładzin. Stare elementy mostu zostaną ponownie wykorzystane.

Równolegle montowana jest nowa sieć trakcyjna oraz odwodnienie torów.

Drugie życie dla starych wiat

Jednym z najbardziej symbolicznych rozwiązań jest ponowne wykorzystanie elementów starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, przekształcono je w zadaszenia dla stojaków rowerowych. To przykład inwestycji łączącej nowoczesność z poszanowaniem historii i zasad zrównoważonego rozwoju.

Finał w 2026 roku

Zakończenie modernizacji zaplanowano na sierpień 2026 roku. Po jej ukończeniu stacja zyska w pełni dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością perony, lepszą komunikację między częściami miasta oraz większe bezpieczeństwo dla pasażerów i mieszkańców.

Komentarze