SNCF kupuje od CAF 22 nowych pociągów Intercités Oxygène
Francuski operator kolejowy SNCF Voyageurs ponownie powierzył firmie CAF dostawę 22 pociągów Intercités, znanych jako Oxygène, które będą obsługiwać linię Bordeaux-Marsylia. Te pociągi dołączą do 28 składów zamówionych wcześniej w 2019 roku dla linii Paryż-Limoges-Tuluza oraz Paryż-Clermont-Ferrand.
Pierwotny kontrakt na pociągi Oxygène zawierał opcję rozszerzenia dostaw o maksymalnie 75 dodatkowych jednostek. Nowa umowa na dostawę kolejnych 22 pociągów opiewa na kwotę przekraczającą 400 milionów euro.
Rozkład jazdy:
- Które linie kolejowe będą obsługiwane przez nowe pociągi Intercités Oxygène?
- Jakie udogodnienia dla pasażerów oferują pociągi Oxygène?
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie testów oraz komercyjnych przewozów nowych pociągów?
Nowoczesne doświadczenie podróży na średnich i dalekich trasach
Zakup nowych składów dla Intercités jest finansowany przez państwo, które zarządza siecią TET (Trains d’Équilibre du Territoire). Sieć ta obejmuje pociągi średnio- i dalekobieżne, łączące główne francuskie miasta, które nie są obsługiwane przez szybkie koleje TGV.
Pociągi Intercités Oxygène oferują 420 miejsc siedzących, z czego 317 znajduje się w klasie drugiej, a 103 w klasie pierwszej. Pojazdy zapewniają wysoki poziom komfortu, oferując wygodne i ergonomiczne siedzenia z wbudowanymi oparciami. Design siedzeń, zaprojektowany specjalnie dla tych pociągów, nawiązuje estetycznie do klasycznych foteli z pociągów Corail, które pojawiły się 50 lat temu.
Ponadto, pociągi wyposażono w LED-owe lampki do czytania, gniazdka elektryczne, porty USB oraz szybkie WiFi. Szeroki korytarz ułatwia poruszanie się, a dodatkowo zapewnia przestrzeń na rowery oraz obszerne schowki na bagaż. Pociągi Oxygène posiadają również dedykowaną strefę gastronomiczną.
Nowe zamówienie zwiększa obciążenie zakładu CAF w Reichshoffen
Nowe pociągi zostaną w całości wyprodukowane w zakładach CAF w Alzacji, gdzie już obecnie produkowana jest większość z 28 składów z pierwszego zamówienia. Nowe zamówienie znacząco zwiększy obciążenie pracy zakładu w Reichshoffen do 2029 roku.
Zakład w Reichshoffen, działający od 250 lat, zatrudnia obecnie 740 pracowników i jest jednym z kluczowych obiektów w grupie CAF. Znajduje się tam dział inżynierii i projektowania, składający się z ponad 130 inżynierów i techników, który zajmuje się projektowaniem kompletnych pociągów. Zakład dysponuje także elastycznymi liniami produkcyjnymi oraz zaawansowanymi obiektami do testowania pojazdów.
Testy walidacyjne i zgodności
Obecnie CAF prowadzi serię testów na torze testowym Velim w Czechach. Celem tych badań jest potwierdzenie projektu i wydajności pociągów Oxygène oraz zebranie dowodów na ich zgodność z krajowymi i europejskimi wymogami kolejowymi. Równocześnie zakłady w Beasain i Reichshoffen kontynuują produkcję składów.
Francuska sieć kolejowa planuje przeprowadzenie serii testów dopuszczeniowych jesienią 2025 roku, które potrwają kilka miesięcy. Od 2026 roku pociągi Oxygène będą testowane w warunkach rzeczywistych na swoich docelowych trasach: Paryż-Clermont-Ferrand oraz Paryż-Limoges-Tuluza. Po pomyślnym zakończeniu tych etapów władze ds. bezpieczeństwa kolejowego wydadzą niezbędne pozwolenia, umożliwiające rozpoczęcie komercyjnych przewozów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze