Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SM42 i SU4210 potrzebują napraw. PKP Intercity szuka wykonawcy

inforail
05.06.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Intercity S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie specjalistycznych napraw maszyn elektrycznych w lokomotywach spalinowych serii SM42 oraz SU42100.

Przedmiotem zamówienia są kompleksowe prace na poziomie P4, czyli najwyższym poziomie utrzymania eksploatacyjnego.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy lokomotyw obejmuje przetarg ogłoszony przez PKP Intercity?
  2. Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
  3. W jaki sposób zostaną ocenione oferty złożone w przetargu?
SM42
SM42 PKP Intercity

Zakres zamówienia

Zamówienie zostało podzielone na cztery odrębne części, co daje możliwość udziału zarówno dużym firmom, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP). Łącznie przewidziano naprawę:

  • 10 silników trakcyjnych typu LSa430 (część 1),
  • 10 silników wentylatorów typu PZMOb-44b (część 2),
  • 7 prądnic wzbudnych LSPa220 oraz 7 prądnic pomocniczych LSPa280 (część 3),
  • 10 prądnic głównych typu Ghp315S4 (część 4).

Wszystkie naprawy mają zostać zrealizowane w okresie 24 miesięcy od podpisania umowy.

Warunki udziału

Aby móc ubiegać się o zamówienie, wykonawcy muszą wykazać doświadczenie w realizacji podobnych prac w ciągu ostatnich 3 lat. Ponadto, wymagane jest przynależenie do Systemu Kwalifikacji Dostawców PKP Intercity, co zapewnia weryfikację kompetencji i jakości oferentów.

Oferty można składać do 4 lipca 2025 r. do godziny 12:30 przez platformę zakupową https://pkpintercity.eb2b.com.pl. Otwarcie ofert odbędzie się tego samego dnia o godzinie 13:00 i będzie transmitowane online przez MS Teams.

Kryteria oceny

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena jednostkowa brutto za prace objęte zakresem podstawowym oraz dodatkowym. Dla każdej części przewidziano też obowiązek wniesienia wadium (od 1 200 zł do 18 000 zł) oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy (2% wartości brutto oferty).

Znaczenie inwestycji

Modernizacja lokomotyw SM42 i SU42100 to krok w stronę podniesienia niezawodności i efektywności przewozów towarowych i pasażerskich. Obie serie są od lat istotnym elementem floty PKP Intercity, a ich sprawność techniczna ma kluczowe znaczenie dla ciągłości ruchu kolejowego w Polsce.

Komentarze