Škoda Group przeprowadzi modernizację pociągów NIM Express dla DB Regio
Škoda Group podpisała kontrakt z DB Regio na kompleksową modernizację do sześciu dwupoziomowych pociągów NIM Express, które kursują na ruchliwej trasie dużych prędkości między Norymbergą a Monachium.
Każdy z tych nowoczesnych składów przejechał już blisko 1,5 miliona kilometrów i zostanie poddany gruntownej modernizacji w zakładzie Škoda Group w Šumperku, w Czechach. Umowa obejmuje również opcję przetestowania i modernizacji szóstego pociągu. Prace rozpoczną się w trzecim kwartale 2025 roku i zakończą w sierpniu 2028 roku.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega modernizacja pociągów NIM Express realizowana przez Škoda Group?
- Jakie elementy składu pociągów zostaną poddane remontowi w ramach tego projektu?
- W jaki sposób modernizacja wpłynie na komfort podróży i efektywność eksploatacji pociągów NIM Express?
Komfort i efektywność
Pociągi NIM Express zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić pasażerom wysoki komfort podróży oraz jednocześnie zagwarantować efektywność i zrównoważony charakter eksploatacji. Każdy skład składa się z jednego wagonu sterowniczego, czterech wagonów pośrednich, jednego wagonu końcowego oraz potężnej lokomotywy Škoda 109E. Taki układ gwarantuje sprawną obsługę ruchliwej trasy Norymberga–Monachium, umożliwiając pasażerom komfortową i niezawodną podróż.
Modernizacja obejmie szeroki zakres przeglądów technicznych oraz prace konserwacyjne, mające na celu maksymalizację niezawodności i satysfakcji pasażerów.
Wsparcie dla DB Regio
„Jesteśmy dumni, że możemy wspierać DB Regio w tym kluczowym projekcie modernizacyjnym, zapewniając, że pociągi NIM Express będą nadal działały z maksymalną efektywnością i komfortem dla pasażerów. Nasze doświadczenie w modernizacji pojazdów szynowych pozwala nam dostarczać rozwiązania najwyższej jakości, spełniające potrzeby zarówno operatorów, jak i podróżnych” – powiedział Jan Christoph Harder, prezes regionu West & North w Škoda Group.
Zakres prac
Prace modernizacyjne obejmą m.in. remont wózków, drzwi, przekształtników trakcyjnych, silników oraz zestawów kołowych. Ostateczne testy zostaną przeprowadzone w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Umowa obejmuje również transport pociągów, dostawę części zamiennych o długim czasie realizacji oraz możliwość przeprowadzenia dodatkowych prac, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Nowoczesna modernizacja w Šumperku
Zakład Škoda Group w Šumperku, specjalizujący się w konserwacji i modernizacji taboru kolejowego, zapewni, że flota NIM Express pozostanie na najwyższym poziomie jakości i niezawodności. Kompleksowa modernizacja przyczyni się do wydłużenia cyklu życia pociągów oraz zwiększenia zrównoważenia transportu kolejowego, co wpisuje się w strategię rozwoju ekologicznej mobilności.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze