Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Škoda Group i Microvast łączą siły w produkcji baterii dla jednostek trakcyjnych BEMU

inforail
06.11.2025 14:30
0 Komentarzy

Škoda Group ogłosiła strategiczne partnerstwo z firmą Microvast, światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii bateryjnych.

Obie spółki będą wspólnie opracowywać i produkować nowej generacji systemy bateryjne dla pojazdów transportu publicznego, przede wszystkim dla jednostek trakcyjnych z napędem bateryjnym (BEMU).

Rozkład jazdy:

  1. Jakie cele zakłada strategiczne partnerstwo Škoda Group i Microvast w zakresie rozwoju systemów bateryjnych?
  2. W jaki sposób połączenie doświadczenia Škoda Group i technologii Microvast ma przyczynić się do rozwoju transportu publicznego?
  3. Kiedy planowane jest zaprezentowanie pierwszego pojazdu wyposażonego w nowy prototypowy system bateryjny?
Bateryjny RegioPanter
Bateryjny RegioPanter

Synergia doświadczenia i innowacji

W Škoda Group rozwijanie własnych technologii bateryjnych jest kluczowym elementem naszych przyszłych rozwiązań dla mobilności bezemisyjnej. Partnerstwo z Microvast łączy naszą wiedzę o systemach transportowych z ich nowoczesnymi innowacjami w zakresie baterii. Dzięki temu będziemy mogli produkować wysoko konkurencyjne rozwiązania powstające w Europie. Współpraca nie tylko wzmacnia nasze portfolio pojazdów, ale też otwiera drogę do oferowania zaawansowanych systemów bateryjnych innym producentom z branży – powiedział Jaromír Šilhánek, prezes jednostek biznesowych Škoda Group.

Partnerstwo łączy technologiczne know-how Microvast w projektowaniu i produkcji ogniw, modułów i pakietów bateryjnych z wieloletnim doświadczeniem Škoda Group w konstruowaniu i certyfikacji pojazdów kolejowych oraz trolejbusowych.

W pierwszej fazie współpracy obie firmy skoncentrują się na opracowaniu baterii przeznaczonych do użytku na kolei – w szczególności dla nowych jednostek bateryjnych Škody. Konstrukcja opracowywanego systemu bateryjnego będzie jednak na tyle elastyczna, że umożliwi jego zastosowanie również w innych środkach transportu publicznego, takich jak autobusy elektryczne.

Nasze partnerstwo ze Škoda Group to istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu kolejowego, opartego na zaawansowanej technologii bateryjnej. Podkreśla ono wspólne zaangażowanie obu stron w dostarczanie bezpiecznych, niezawodnych i trwałych rozwiązań, które umożliwią naszym klientom dekarbonizację flot i kształtowanie mobilności przyszłości – podkreślił Yang Wu, dyrektor generalny Microvast.

Cel: pierwszy prototyp do końca 2026 roku

Obie firmy planują zaprezentować pierwszy pojazd wyposażony w nowy prototypowy system bateryjny do końca 2026 roku. W ten sposób Škoda Group potwierdza swoje długofalowe zaangażowanie w rozwój mobilności bezemisyjnej oraz w tworzenie energooszczędnych rozwiązań dla transportu publicznego.

Komentarze