Siemens Mobility uzyskał europejską autoryzację dla lokomotyw Eurosprinter
Europejska Agencja Kolejowa (ERA) wydała firmie Siemens Mobility autoryzację typu dla modernizacji interoperacyjnych lokomotyw Eurosprinter ES64F4 do systemu ETCS Baseline 3.4.
Tym samym zmodernizowane pojazdy, wyposażone w system Atlas ETCS, spełniają najnowsze europejskie standardy bezpieczeństwa i interoperacyjności, co umożliwia ich bardziej efektyczną i zharmonizowaną eksploatację transgraniczną.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla operatorów towarowych przyniesie wdrożenie ETCS Baseline 3.4 w lokomotywach Siemens ES64F4 w kontekście rosnącego znaczenia przewozów międzynarodowych?
- Czy Siemens Mobility planuje rozszerzenie modernizacji ETCS na inne modele lokomotyw używanych w Europie?
- W jaki sposób nowe rozwiązania interoperacyjne mogą wpłynąć na tempo wdrażania jednolitego europejskiego obszaru kolejowego (Single European Railway Area)?
Nowy etap interoperacyjności na europejskich szlakach
Uzyskanie autoryzacji ERA stanowi ważny krok w kierunku długoterminowego utrzymania i rozwoju floty lokomotyw ES64F4 na kluczowych korytarzach towarowych w Europie. Zastosowanie ETCS Baseline 3.4 pozwala operatorom kolejowym na bardziej płynne i niezawodne przejazdy między krajami, bez konieczności częstych zmian lokomotyw lub systemów bezpieczeństwa.
– „To kamień milowy, który pokazuje, jak istotne są zaufanie i ciągłość w naszych relacjach z klientami” – powiedział Steffen Bobsien, wiceprezes ds. lokomotyw i wagonów pasażerskich w Siemens Mobility. – „W Siemens Mobility wspieramy nasze produkty przez cały ich cykl życia – dbamy o niezawodność i sprawną eksploatację transgraniczną przez dekady.”
Od projektu do autoryzacji
Projekt modernizacji został przyznany w grudniu 2020 roku. Pierwsze konwersje prototypów przeprowadzono w zakładach Siemens Mobility w Allach, w Niemczech, w ciągu zaledwie 16 miesięcy. Po szeroko zakrojonych testach i procesie walidacji, w grudniu 2024 roku złożono wniosek o autoryzację typu do ERA, który obecnie został pomyślnie zatwierdzony.
Lokomotywy, które łączą Europę
Lokomotywy Siemens Eurosprinter ES64F4 należą do najbardziej sprawdzonych i powszechnie używanych wielosystemowych lokomotyw towarowych w Europie. Od początku XXI wieku dostarczono ponad 250 egzemplarzy tego modelu do różnych operatorów. Pojazdy te zaprojektowano z myślą o eksploatacji międzynarodowej – mogą pracować pod wieloma systemami zasilania i sygnalizacji, umożliwiając ruch między Niemcami, Austrią, Szwajcarią, Włochami, Holandią, Słowenią, Polską i Czechami.
Dzięki modernizacji do standardu ETCS Baseline 3.4, flota ES64F4 zyskała nowy potencjał na nadchodzące lata – stanowiąc przykład, jak technologia i długofalowe wsparcie producenta mogą zapewnić efektywność i bezpieczeństwo europejskiego transportu kolejowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok









Komentarze