Ruszyły pociągi Baltic Express
Z początkiem nowego rozkładu jazdy Česke dráhy, we współpracy z polskim przewoźnikiem PKP Intercity, uruchomiły nową międzynarodową linię kolejową Ex32 na trasie Praga – Pardubice – Wrocław – Gdynia.
Codziennie kursują cztery pary pociągów o nazwie Baltic Express, które oferują podróż w nowoczesnych wagonach wyposażonych w klimatyzację, gniazdka elektryczne, możliwość zakupu przekąsek oraz wygodne siedzenia.
Spis treści:
- Jakie są główne korzyści wynikające z uruchomienia nowej linii Baltic Express dla turystów i przedsiębiorców?
- Jakie udogodnienia oferują pociągi Baltic Express pasażerom na trasie z Pragi do Gdyni?
- W jaki sposób Baltic Express może przyczynić się do rozwoju turystyki między Polską a Czechami?
Nowe możliwości współpracy i turystyki
„Zapewnienie wysokiej jakości połączeń kolejowych między Republiką Czeską a naszymi sąsiadami jest jednym z naszych priorytetów. Nowa czesko-polska linia kolejowa, która rozpoczyna dziś swoją działalność, łączy Pragę i wschodnie Czechy z zachodnią Polską, jej wielkimi miastami i milionowymi aglomeracjami. Dzięki temu otwierają się nowe możliwości rozwoju turystyki i stosunków gospodarczych między naszymi krajami” – podkreśla Martin Kupka, minister transportu Republiki Czeskiej.
Zadowolenie z nowego połączenia wyraził także chargé d’affaires Ambasady RP w Czechach, Jacek Gajewski: „Baltic Express to doskonała okazja do wzmocnienia wymiany turystycznej między naszymi krajami. Umożliwia on zarówno Polakom lepsze poznanie Czech, jak i Czechom odkrycie uroków Polski. To nie tylko wygodne rozwiązanie dla turystów, ale także nowa szansa dla przedsiębiorców, uczniów, studentów, naukowców i artystów na nawiązywanie bliższych kontaktów.”
Komfort i szybkość podróży
Baltic Express oferuje najkrótszy czas podróży z Pragi do Wrocławia – poniżej czterech godzin. Na popularną plażę w Sopocie można dotrzeć w nieco ponad osiem godzin. „Dzięki Baltic Express, który uruchamiamy wspólnie z PKP Intercity, oferujemy naszym pasażerom bezkonkurencyjnie szybkie i wygodne podróżowanie na północ, do Polski i nad Bałtyk. To idealne rozwiązanie, które eliminuje zmęczenie związane z prowadzeniem samochodu, korkami czy problemami z parkowaniem” – zaznaczył Michal Krapinec, prezes zarządu Česke dráhy.
Podobne stanowisko wyraził Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity: „Cztery dzienne połączenia z Czech do Polski to jedna z najważniejszych zmian w nowym rozkładzie jazdy. Dzięki współpracy naszych przewoźników pasażerowie mogą teraz wygodnie pokonać ponad 800 kilometrów w około dziewięć godzin.”
Wsparcie dla turystyki
Nowe połączenie ma także na celu rozwój turystyki. „Polscy turyści, obok Niemców i Słowaków, są jednymi z najliczniej odwiedzających nasz kraj. Od stycznia do września tego roku odwiedziło nas niemal 695 tys. Polaków, którzy spędzili tu średnio trzy dni. Nowe połączenie kolejowe może dodatkowo wesprzeć te pozytywne trendy” – zauważył František Reismüller, dyrektor CzechTourism.
Baltic Express może również przyczynić się do promocji mniej znanych miejsc w Czechach, takich jak Pardubice, Góry Orlickie, Kolín czy Kutná Hora, oferując polskim turystom jeszcze łatwiejszy dostęp do ich uroków.
Trasa i wyposażenie pociągów
Pociągi Baltic Express odjeżdżają z głównego dworca w Pradze codziennie o godzinach: 6:51, 10:51, 14:50 i 18:51. W Czechach zatrzymują się m.in. w Kolínie, Pardubicach, Ústí nad Orlicí, Letohradzie, Jablonném nad Orlicí i Lichkovie. Po przekroczeniu granicy trasa wiedzie przez Kłodzko, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz do Gdańska, Sopotu i Gdyni.
W Czechach skład pociągu liczy cztery wagony, w tym jeden wagon pierwszej klasy. Na terytorium Polski dołączane są kolejne wagony, w tym wagon restauracyjny. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. sieć Wi-Fi, gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i możliwość przewozu rowerów.
Korzystne ceny biletów
Podróżni, którzy zakupią bilety z wyprzedzeniem, mogą skorzystać z atrakcyjnych cen. Koszt przejazdu do Wrocławia zaczyna się od 400 CZK, a nad Bałtyk można dotrzeć za mniej niż 800 CZK. Bilety można kupić online na stronie Česke dráhy (www.cd.cz) lub w aplikacji „Můj vlak”. Rezerwacja miejsc w Polsce jest obowiązkowa, ale w przypadku zakupu przez internet jest bezpłatna.
Baltic Express to nie tylko wygodny środek transportu, ale również krok w kierunku zacieśnienia współpracy i więzi między Czechami a Polską.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze