Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła budowa przystanku kolejowego Radom Południowy

inforail
21.08.2025 15:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły budowę nowego przystanku kolejowego Radom Południowy, który powstaje w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.

Inwestycja znacząco poprawi dostęp mieszkańców południowej części miasta do transportu kolejowego.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy infrastruktury znajdą się w ramach nowego przystanku Radom Południowy?
  2. W jaki sposób prowadzone prace budowlane wpłyną na kursowanie pociągów w sierpniu?
  3. Jakie znaczenie ma program budowy i modernizacji przystanków kolejowych dla województwa mazowieckiego?
Infrastruktura PKP PLK
Infrastruktura PKP PLK

Trzy perony i nowoczesna infrastruktura

Nowy przystanek zostanie wyposażony w trzy perony – dwa zlokalizowane przy linii kolejowej nr 8 w kierunku Kielc oraz jeden przy linii nr 22 prowadzącej do Tomaszowa Mazowieckiego. Już rozpoczęto pierwsze prace przygotowawcze obejmujące budowę kładki dla pieszych, peronów oraz przebudowę sieci trakcyjnej.

Obiekt będzie w pełni dostępny dla wszystkich pasażerów – pojawią się windy, system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Przystanek obsłuży zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne, co zwiększy jego znaczenie komunikacyjne.

Prace nocne i tymczasowy przejazd

W dniach 25–30 sierpnia zaplanowano nocne zamknięcia torów oraz wyłączenia zasilania, co umożliwi bezpieczną budowę sieci trakcyjnej. Roboty prowadzone będą wyłącznie w godzinach nocnych, tak aby nie zakłócać rozkładu jazdy pociągów. Na czas prac powstanie również tymczasowy przejazd przez tory linii 22 z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego.

Wsparcie miasta i koszty inwestycji

Budowę kładki dla pieszych, która połączy ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką, sfinansuje miasto Radom. Dzięki niej mieszkańcy zyskają wygodny i bezpieczny dostęp do peronów.

Koszt całej inwestycji przekracza 16 mln zł, z czego PKP PLK pokryje ponad 6 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na II kwartał 2026 roku.

Kolejny krok w rozwoju radomskiej kolei

Radom Południowy to już drugi nowy przystanek w mieście – w czerwcu został otwarty Radom Wschodni, zlokalizowany pod wiaduktem przy ulicach Żeromskiego i Lubelskiej. Oba obiekty stanowią część szerszego programu inwestycyjnego poprawiającego dostępność kolejową w regionie.

Program przystankowy na Mazowszu i w całej Polsce

Na Mazowszu program obejmuje budowę lub modernizację peronów w 16 lokalizacjach o łącznej wartości ponad 84 mln zł oraz budowę 22 parkingów przy przystankach, szacowanych na ok. 15 mln zł. W skali kraju planuje się realizację 213 przystanków (plus 101 rezerwowych) oraz ponad 100 parkingów. Łączny budżet programu przekracza 1 mld zł.

Komentarze