Ruszył kolejny sezon Słonecznego
Pierwszego dnia wakacji pociągi Słoneczny i Słoneczny Bis zawiozły turystów nad morze. Koleje Mazowieckie przez całe wakacje będą codziennie jeździły na trasie Warszawa – Ustka i Warszawa – Gdynia.
W pierwszą podróż pociągiem Słonecznym Bis pojechał marszałek Adam Struzik.
Rozkład jazdy:
- Jakie są trasy i godziny odjazdów pociągów „Słoneczny” i „Słoneczny Bis” w sezonie wakacyjnym?
- Na czym polega oferta MAZObilet i jakie środki transportu obejmuje?
- Ile osób skorzystało z pociągu „Słoneczny” w ubiegłym roku i jakie inwestycje zapowiadają Koleje Mazowieckie?
Pociąg Kolei Mazowieckich nad morze
„Słoneczny” to pociąg Kolei Mazowieckich, który codziennie w wakacje wyrusza o godz. 6 z Warszawy do Ustki. Drugi pociąg – „Słoneczny Bis” – kursuje w weekendy i święta. Wyjeżdża ze stolicy o godz. 10 i kończy bieg w Gdyni. Podróż do Ustki trwa 6 godzin, a do Gdyni – 4 godziny. Ceny biletów są takie same jak w ubiegłym roku: normalny bilet do Ustki kosztuje 75 zł, a do Gdyni 60 zł.
– Chcemy umożliwić wszystkim mieszkańcom naszego regionu wygodny wyjazd na wakacje. Pociągi Kolei Mazowieckich zapewniają komfortową i bezpieczną podróż dla całych rodzin. Co roku oferta naszego przewoźnika spotyka się z dużym zainteresowaniem mieszkańców. Mamy nadzieję, że podobnie będzie w tym sezonie – mówi marszałek Adam Struzik. Zachęcamy też do zwiedzania Mazowsza w weekendy. Tu idealnym rozwiązaniem jest MAZObilet.
MAZObilet
„Słoneczny” to niejedyna oferta, która umożliwia niskokosztowe zwiedzanie regionu. W każdy weekend jest honorowany MAZObilet. Bilety obowiązują od piątku od godz. 19 do poniedziałku do godz. 8 rano i uprawniają do nieograniczonej liczby przejazdów Kolejami Mazowieckimi, autobusami do i z lotniska w Modlinie, WKD i transportem publicznym na terenie Warszawy. Koszt MAZObiletu to 49 zł.
Coraz więcej pasażerów Słonecznego
Według danych Kolei Mazowieckich z pociągu „Słoneczny” z Warszawy do Ustki w ubiegłym roku skorzystało blisko 99 tys. pasażerów. To 20 tys. więcej niż w 2023 r.
– „Od 2005 r. pociągiem „Słonecznym” podróżowało ponad 1,5 mln osób. Niewątpliwie przyczyniają się do tego inwestycje w nowoczesne pojazdy szynowe. Mamy już zakontraktowany zakup łącznie 90 pojazdów różnego typu. Cały czas rozwijamy również kanały dystrybucji naszych biletów. Podróżni mogą je kupić m.in. w aplikacjach mobilnych: KM, SkyCash, mPay, Jakdojade, KOLEO i BILKOM – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
1 mld zł na kolej
W budżecie samorządu Mazowsza na 2025 r. jest zarezerwowany niemal 1 mld zł na dofinansowanie przewozów kolejowych, z czego większość przypadnie Kolejom Mazowieckim, a pozostała część – WKD. Dzięki tak dużemu wsparciu Koleje Mazowieckie cały czas rozwijają swoją siatkę połączeń i tworzą ją także na obszarach zagrożonych wykluczeniem transportowym, czego przykładem są linie z Radomia do Drzewicy, Dęblina i Skarżyska, z Siedlec do Czeremchy, z Sierpca do Nasielska i Kutna czy z Ostrołęki do Chorzel.
– Dobra informacja jest taka, że utrzymaliśmy ceny biletów na pociąg Słoneczny na tym samym poziomie co w zeszłym roku. Dołożyliśmy także dodatkowe kursy. Wszystko po to, żeby podróż nad morze i z powrotem była szybka i wygodna – podkreśla Szymon Sobczak – członek zarządu dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Koleje Mazowieckie liderem
Koleje Mazowieckie są zdecydowanym numerem 1 w Polsce wśród przewoźników regionalnych. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w 2023 r. liczba przejazdów pociągami na Mazowszu sięgnęła 97,6 mln. Dla porównania w Pomorskiem było to 71 mln, w Śląskiem – 29,4 mln, a w Wielkopolskiem – 36,3 mln.
Komentarze