Rusza przebudowa przystanku Warszawa Ursus Północny. Będą zmiany dla pasażerów
Już 21 sierpnia rozpocznie się długo wyczekiwana modernizacja przystanku kolejowego Warszawa Ursus Północny.
Inwestycja potrwa do drugiego kwartału 2026 roku i przyniesie istotne zmiany zarówno w infrastrukturze, jak i w komforcie podróżowania. W związku z pracami pasażerowie muszą się liczyć z czasowymi zmianami w rozkładzie jazdy.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia zyskają pasażerowie po zakończeniu modernizacji przystanku Warszawa Ursus Północny?
- Jakie zmiany w rozkładzie jazdy zostaną wprowadzone podczas remontu peronów?
- Z jakich źródeł finansowana jest przebudowa przystanku i w ramach jakiego projektu jest realizowana?
Nowoczesna infrastruktura i lepsza dostępność
W ramach przebudowy powstaną dwa nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, zadaszenia, tablice informacyjne, monitoring oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Projekt zakłada również przebudowę dojść do przystanku – zarówno od strony ul. Szamoty (Ursus), jak i ul. Cykady (Włochy), gdzie wybudowane zostaną nowe pochylnie ułatwiające dostęp osobom o ograniczonej mobilności.
Etapy prac i zmiany w ruchu pociągów
Prace modernizacyjne zostaną podzielone na etapy, co umożliwi częściowe utrzymanie funkcjonowania przystanku podczas inwestycji. W pierwszym etapie, od 21 sierpnia do 29 września, wyłączony z użytkowania zostanie peron nr 2. W tym czasie wszystkie pociągi w kierunku Warszawy Zachodniej będą obsługiwane z peronu nr 1, który będzie dostępny dla podróżnych. Remont peronu nr 1 rozpocznie się dopiero po zakończeniu prac przy peronie nr 2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualne rozkłady jazdy uwzględniające zmiany są dostępne na stronie Portalu Pasażera (PortalPasażera.pl). Pasażerowie są proszeni o bieżące śledzenie komunikatów i planowanie podróży z uwzględnieniem możliwych utrudnień.
Inwestycja z dofinansowaniem z KPO
Modernizacja przystanku Warszawa Ursus Północny jest częścią większego projektu pod nazwą „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”. Inwestycja o wartości 11,3 mln zł została dofinansowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Komentarze