Rosyjskie ataki na dworzec kolejowy w Szostce. Płoną pociągi Kolei Ukraińskich
Rosja przeprowadziła dwa ataki na dworzec kolejowy w Szostce, w obwodzie sumskim. Pierwszy z nich trafił w lokomotywę pociągu podmiejskiego relacji Tereszczeńska – Nowogród Siewierski.
Wkrótce po tym, gdy rozpoczęto ewakuację pasażerów, agresor przeprowadził drugi atak – tym razem pocisk uderzył w elektryczną lokomotywę pociągu dalekobieżnego kursującego na trasie Kijów – Szostka.
Rozkład jazdy:
- Jakie były skutki rosyjskich ataków na dworzec kolejowy w Szostce i ilu osób zostało rannych?
- Jakie działania podjęły służby ratunkowe i lokalne władze po ostrzale stacji kolejowej?
- Dlaczego infrastruktura kolejowa Ukrainy, w tym pociągi pasażerskie, staje się celem rosyjskich ataków?
Ranni pasażerowie i pracownicy kolei
W wyniku ostrzału ranni zostali zarówno pasażerowie, jak i pracownicy Ukrzaliznyci. Na miejsce natychmiast skierowano zespoły ratunkowe. Poszkodowani zostali przetransportowani do szpitali, gdzie udzielana jest im niezbędna pomoc medyczna.
Pozostali pasażerowie i członkowie załogi zostali ewakuowani do schronów znajdujących się w pobliżu dworca. Cała operacja prowadzona jest pod nadzorem służb ratunkowych. Po zakończeniu alarmu lotniczego planowana jest pełna ewakuacja wszystkich osób z rejonu zagrożenia.
Służby na miejscu tragedii
Na miejscu pracują służby ratunkowe, zespoły medyczne, policja, przedstawiciele kolei oraz lokalne i obwodowe władze. Trwa ocena strat i zabezpieczanie terenu. Władze potwierdziły, że atak był celowym uderzeniem w infrastrukturę cywilną i transportową.
Kolej pod ostrzałem
To kolejny przypadek ostrzału infrastruktury kolejowej przez siły rosyjskie. Ukrzaliznycia, ukraiński przewoźnik państwowy, pełni kluczową rolę w ewakuacji ludności z terenów objętych działaniami wojennymi, a także w dostarczaniu pomocy humanitarnej. Pomimo zagrożeń, pociągi nadal kursują, zapewniając transport ludności cywilnej i niezbędnych towarów.
Władze Ukrainy potępiły atak, podkreślając, że jest to kolejny przykład łamania prawa międzynarodowego i ataku na cywilną infrastrukturę transportową.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze