Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rewitalizacja linii kolejowej Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia coraz bliżej. Podpisano umowę o wartości 41 mln zł

inforail
06.06.2025 12:30
0 Komentarzy

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu podpisała umowę na realizację długo wyczekiwanej rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 318, na odcinku Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia.

Inwestycja obejmuje zarówno opracowanie dokumentacji projektowej, jak i wykonanie robót budowlanych na odcinku od kilometra 12,380 do 24,300. Umowa o wartości 41 078 310 zł została zawarta 21 maja 2025 roku. Przetarg wygrała firma LWZ Sp. z o.o., która zrealizuje zadanie również z udziałem podwykonawców.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega zakres prac objętych rewitalizacją linii kolejowej nr 318 na odcinku Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia?
  2. Kto został wyłoniony jako wykonawca inwestycji i jaka była wartość zwycięskiej oferty?
  3. Z jakiego źródła finansowana jest inwestycja i w ramach jakiego programu unijnego została przyznana dotacja?
Rewitalizacja linii kolejowej
Rewitalizacja linii kolejowej

Zakres inwestycji i znaczenie dla regionu

Celem inwestycji jest przywrócenie pełnej funkcjonalności zamkniętej obecnie linii kolejowej nr 318, prowadzącej przez malownicze tereny Dolnego Śląska. Projekt zakłada odtworzenie infrastruktury kolejowej zgodnie z aktualnymi standardami, w tym tory, sieć SRK oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawi dostępność komunikacyjną regionu i może stać się istotnym impulsem dla rozwoju turystyki i transportu lokalnego.

Projekt został zakwalifikowany do dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej. Środki pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027”, Priorytet 4 „Fundusze Europejskie na rzecz mobilności Dolnego Śląska”, Działanie 4.1 „Infrastruktura drogowa i kolejowa”.

Przebieg przetargu

Postępowanie przetargowe cieszyło się dużym zainteresowaniem – wpłynęło 9 ofert, z których 6 zostało złożonych przez mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa. Wszystkie propozycje wpłynęły drogą elektroniczną, a najniższa dopuszczalna oferta, złożona przez LWZ Sp. z o.o., została wybrana jako najkorzystniejsza. Wartość ofert wahała się od 41 mln zł do blisko 62 mln zł.

Co dalej?

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zapowiada, że już wkrótce rozpoczną się prace projektowe i przygotowawcze. Ostateczna realizacja robót pozwoli na reaktywację połączenia kolejowego między Srebrną Górą a Bielawą Zachodnią – trasą, która ma znaczenie nie tylko komunikacyjne, ale również społeczne i gospodarcze.

Komentarze