Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

RegioJet rusza na trasie Kraków – Warszawa. Pierwszy pociąg pojedzie 18 września

inforail
13.08.2025 20:30
0 Komentarzy

Już 18 września 2025 roku RegioJet uruchomi regularne połączenia między dwoma największymi miastami Polski – Krakowem i Warszawą.

Na początek przewoźnik będzie oferował jeden parę pociągów dziennie. Pierwszy skład wyruszy z Krakowa o godz. 8:49, a do stacji Warszawa Wschodnia dotrze o 12:21. Po drodze zatrzyma się jedynie w Zawierciu i na dwóch warszawskich stacjach: Warszawa Centralna i Warszawa Zachodnia. Powrót z Warszawy zaplanowano na godz. 14:30. RegioJet przyznaje, że na początku jego pociągi będą wolniejsze od składów PKP Intercity, które dotychczas miały monopol na trasie Kraków–Warszawa.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy RegioJet uruchomi pierwsze połączenie kolejowe między Krakowem a Warszawą?
  2. Jakie są plany przewoźnika dotyczące zwiększenia liczby kursów w kolejnych miesiącach?
  3. Jakie udogodnienia i standard podróży zaoferuje RegioJet pasażerom w Polsce?

Stopniowe zwiększanie oferty

Jak zapowiada na łamach zdpravy.cz właściciel firmy, Radim Jančura, w pierwszych miesiącach – do końca obecnego rozkładu jazdy – kursować będzie tylko jeden para pociągów. Powodem jest konieczność przeszkolenia większej liczby personelu, rozbudowy zespołu oraz przeprowadzenia kampanii promocyjnej.
Od grudnia planowane jest uruchomienie połowy docelowej liczby połączeń, a pełną ofertę przewoźnik chce wprowadzić w 2026 roku.

Przełamanie barier wejścia

RegioJet o wejście na polski rynek starał się od ponad pięciu lat. Do tej pory prowadził jedynie międzynarodowe połączenia z Pragi do Przemyśla, bez możliwości sprzedaży biletów na przewozy krajowe w Polsce. Jak podkreśla Jančura, Polska przez lata broniła się przed konkurencją na rynku dalekobieżnym, m.in. przydzielając nowe trasy w mniej atrakcyjnych godzinach. Teraz sytuacja uległa zmianie, a prywatny przewoźnik dostał szansę na wejście na lukratywną trasę.

Komfort i standard znany z Czech

Na polskich torach RegioJet uruchomi składy wagonowe ciągnięte przez lokomotywy TRAXX MS3, oferując cztery klasy podróży. Standard usług ma odpowiadać temu, co firma zapewnia na połączeniach komercyjnych w Czechach – m.in. serwis pokładowy, darmowe Wi-Fi i wygodne miejsca siedzące.
Przewoźnik zapowiada także znaczące inwestycje kadrowe – w Polsce planuje w przyszłości zatrudnić nawet 500 pracowników. Oferty pracy można znaleźć na: https://regiojet.pl/kariera.

Nowa alternatywa dla pasażerów

RegioJet zapowiada, że jego wejście na trasę Kraków–Warszawa to dopiero początek. Firma chce zaoferować polskim pasażerom nową, wysokiej jakości alternatywę w podróżach dalekobieżnych, zwiększając konkurencję i możliwości wyboru na rynku kolejowym.

Komentarze