Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przystanek Warszawa Gołąbki bez kładki nad torami. PKP PLK zapowiadają prace remontowe

inforail
26.09.2025 15:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają gruntowną modernizację przystanku Warszawa Gołąbki, który w najbliższych latach przejdzie całkowitą metamorfozę.

Inwestycja, finansowana z budżetu państwa, zakłada budowę nowych peronów, przejścia podziemnego, wind i parkingu. Prace projektowe rozpoczną się w 2026 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest na 2029 rok.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy obejmuje modernizacja przystanku kolejowego Warszawa Gołąbki?
  2. W jaki sposób przebudowa poprawi komfort i dostępność dla pasażerów?
  3. Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie inwestycji?

Dwa nowe perony i wygodne przejście podziemne

W ramach przebudowy dotychczasowy jeden peron zostanie zastąpiony dwoma nowymi, o długości 200 metrów każdy, przystosowanymi do obsługi nowoczesnych składów pasażerskich. Perony zostaną wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej, wiaty, ławki i oświetlenie LED, co zapewni podróżnym wysoki komfort oczekiwania.

Stara kładka nad torami zostanie zlikwidowana, a w jej miejscu powstanie nowoczesne przejście podziemne z pochylnami, umożliwiające bezpieczne przejście między peronami osobom z ograniczoną mobilnością, rodzicom z wózkami i rowerzystom. Tunel zostanie połączony ze schodami i windami, prowadzącymi m.in. do wiaduktu przy ulicy Gierdziejewskiego.

Przystanek Warszawa Gołąbki
Przystanek Warszawa Gołąbki

Lepsza dostępność i nowe funkcje

Po północnej stronie przystanku powstanie parking na 30 samochodów, który zwiększy dostępność komunikacyjną i ułatwi przesiadki z transportu indywidualnego na kolej. Modernizacja obejmie również przebudowę sieci trakcyjnej oraz dostosowanie infrastruktury do obsługi ruchu na dwóch liniach kolejowych:

  • nr 3 (Warszawa – Poznań),
  • nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki).

Dzięki temu przystanek stanie się ważnym punktem obsługi ruchu pasażerskiego, umożliwiającym zatrzymanie się także pociągom jadącym od strony Warszawy Gdańskiej.

Przetarg i harmonogram inwestycji

PKP PLK ogłosiły przetarg na realizację zadania, które jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia prac budowlanych. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na I kwartał 2026 roku, a zakończenie całej inwestycji – na 2029 rok.

Modernizacja przystanku Warszawa Gołąbki to kolejny etap w dążeniu do podniesienia standardu podróży koleją aglomeracyjną i regionalną w stolicy. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo, komfort oraz dostępność dla wszystkich pasażerów, a także przygotuje infrastrukturę na przyszłe zwiększenie liczby kursujących pociągów.

Komfortowa kolej dla mieszkańców

Nowy przystanek Warszawa Gołąbki stanie się nowoczesnym węzłem przesiadkowym, odpowiadającym na potrzeby współczesnych podróżnych. To nie tylko inwestycja w infrastrukturę, ale również w rozwój komunikacji publicznej w zachodniej części Warszawy i poprawę jakości codziennych dojazdów do centrum miasta.

Komentarze