Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne z pięcioletnią umową w Opolskim, ma być niezawodnie i nowocześnie

inforail
09.12.2015 19:42
0 Komentarzy

Dziś, 9 grudnia, w Urzędzie Marszałkowskim WojewództwaOpolskiego podpisano pięcioletnią umowę pomiędzy województwem a Przewozami Regionalnymina świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich. Jej wartość, to 211 mlnzłotych (w tym 24,5 mln złotych, które pochodzić będą z Funduszu Kolejowego).

Niezawodność, nowoczesny tabor i przyjazny personel ?obiecał mieszkańcom Opolszczyzny prezes zarządu spółki Przewozy Regionalne,Tomasz Pasikowski.

Podpisując porozumienie marszałek województwa opolskiego,Andrzej Buła, mówił, że to ważny dzień w życiu regionu. Gdy się podliczywielkość kwot planowanych na przewozy kolejowe (umowa z Przewozami Regionalnymi,80 mln zł na zakup nowych pojazdów, modernizacje dworców, inwestycje namodernizacje linii kolejowych w Regionalnym Programie Operacyjnym WojewództwaOpolskiego na lata 20014-2020), uzbiera się prawie miliard złotych. – Będziemy? zapowiedział marszałek ? bardzo wymagającym klientem. Podpisanie umowy niezwalnia nas z obowiązku, by się przyglądać, jak usługi przewozowe sąświadczone.

Prezes Przewozów Regionalnych, Tomasz Pasikowski, mówił ooddłużeniu firmy, dzięki czemu wartość jej kapitału wyniosła 400 mln zł plus, audziały województw nabrały nominalnej wartości. Informował, iż rozpoczął sięzaplanowany na trzy lata proces restrukturyzacji, którego celem będzieosiągnięcie trwałej i stabilnej sytuacji finansowej oraz modernizacja i zakupnowoczesnego taboru.

Na rok 2016 Przewozy planują oszczędności, na które złożysię redukcja 2100 etatów (program dobrowolnych odejść z pracy dziękidziewięciomiesięcznym odprawom) oraz lepsze gospodarowanie energią, paliwamipłynnymi, rezygnacja ze zbędnych obiektów.

Wygenerowany potencjał ? około 500 mln złotych ? pozwoli nazakup 55 pojazdów oraz pełną modernizację 48 kolejnych. – Procesrestrukturyzacji spółki powinien zakończyć się w 2018 roku, to pozwoli wnastępnych dwóch latach skorzystać z funduszy europejskich i zakupić tabor z 80proc. dopłatą ? mówił prezes Pasikowski.

Obiecał też, że pod koniec pięcioletniej umowy po opolskichtorach jeździć będzie 70% nowoczesnego, niezawodnego taboru. A usługiświadczone będą przez przyjazny personel.

Podpisana umowa zakłada utrzymanie ruchu pasażerskiego nawszystkich dotychczas obsługiwanych trasach kolejowych. Siedem zakupionychprzez województwo ?Impulsów? (dostosowanych do prędkości 160 km na godzinę)skierowanych zostanie na trasę Kędzierzyn-Koźle ? Wrocław. Ponadto spółka PrzewozyRegionalne zobowiązała się, iż praca eksploatacyjna w każdym z rozkładów jazdynie będzie mniejsza niż 2,85 mln kilometrów. To o 11% mniej niż w roku2014/2015 – co przekłada się na mniejszą o 15 liczbę pociągów.


Komentarze