Przewodnicząca lubuskiego sejmiku nie chce dalszej współpracy z Polregio. Co w zamian?
Trwają intensywne analizy i rozmowy dotyczące przyszłości połączeń kolejowych w województwie lubuskim. Jak poinformowała Anna Synowiec, przewodnicząca sejmiku województwa, samorząd dokładnie analizuje umowy zawarte z przewoźnikiem Polregio w związku z narastającymi problemami dotyczącymi realizacji połączeń.
Polregio, obecny przewoźnik regionalny, od dłuższego czasu zmaga się z problemami z dostępnością taboru, co skutkuje częstymi odwołaniami kursów.
Spis treści:
- Jakie rozwiązania rozważa samorząd województwa lubuskiego w przypadku zakończenia współpracy z Polregio?
- Z jakiego powodu Polregio oczekuje od samorządu wyższych dopłat do realizacji przewozów regionalnych?
- Jakie problemy z obsługą połączeń kolejowych zgłaszają pasażerowie w województwie lubuskim?
Rozmowy trwają
Pasażerowie coraz częściej wyrażają swoje niezadowolenie, wskazując na nieprzewidywalność podróży i utrudnienia w codziennym dojeżdżaniu. Sytuacja ta zmusiła władze województwa do poszukiwania rozwiązań i przemyślenia przyszłej strategii transportowej.
Anna Synowiec w wywiadzie dla Radia Zachód podkreśliła, że trwają rozmowy z przedstawicielami Polregio, jednak wyraziła swoje obawy co do dalszej współpracy z przewoźnikiem. Jej zdaniem kontynuowanie dotychczasowej relacji z Polregio nie jest najlepszym rozwiązaniem dla regionu. W związku z tym zarząd województwa analizuje różne opcje, w tym możliwość utworzenia własnej spółki kolejowej, która miałaby obsługiwać połączenia na terenie województwa. Innym potencjalnym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z innymi województwami, co mogłoby zaowocować bardziej efektywnym i stabilnym świadczeniem usług.
Dodatkowym problemem w negocjacjach jest kwestia finansowa. Polregio oczekuje od samorządu województwa lubuskiego wyższych środków na realizację przewozów regionalnych. Obecnie dopłaty do funkcjonowania połączeń kolejowych wynoszą 130 milionów złotych. Propozycja zwiększenia finansowania budzi pytania o zasadność i efektywność współpracy z tym przewoźnikiem.
Przewodnicząca Synowiec zaznacza, że decyzje dotyczące przyszłości transportu kolejowego w województwie muszą zostać podjęte z uwzględnieniem interesów mieszkańców i stabilności regionalnej komunikacji. Samorząd chce zapewnić pasażerom przewidywalne i niezawodne połączenia, co wymaga poważnych decyzji dotyczących partnerów przewozowych i strategii długoterminowej.
Rozmowy i analizy trwają, a mieszkańcy województwa oczekują, że niezależnie od wyboru rozwiązania, priorytetem pozostanie ich komfort i dostępność usług kolejowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze