Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na prace na linii kolejowej nr 8. Odcinek Skarżysko Kamienna – Tumlin

inforail
18.10.2024 11:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na realizację prac budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce – Kozłów” – etap I, dotyczącego odcinka Skarżysko Kamienna – Tumlin.

Postępowanie to obejmuje opracowanie projektu wykonawczego oraz realizację robót budowlanych w ramach inwestycji.

Spis treści:

  1. Jakie dokładnie technologie i systemy zostaną zmodernizowane lub zainstalowane w ramach prac na linii kolejowej nr 8, na odcinku Skarżysko Kamienna – Tumlin?
  2. Jakie są główne kryteria wyboru wykonawcy tego projektu, poza ceną, i jakie doświadczenie musi posiadać firma, aby spełnić wymagania zamawiającego?
  3. Jakie konkretne działania związane z ochroną środowiska przewidziano w ramach realizacji tego zamówienia na linii kolejowej nr 8?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na realizację prac budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna - Kielce - Kozłów” – etap I, dotyczącego odcinka Skarżysko Kamienna - Tumlin.
Stacja Kozłów/foto: PKP PLK

Zakres zamówienia

Przetarg obejmuje dwa kluczowe fragmenty:

Odcinek Skarżysko Kamienna – Łączna (LOT-A1-1), od km 142,820 do km 161,810.

Odcinek Łączna – Tumlin (LOT-A1-2), od km 161,810 do km 175,001.

W ramach zamówienia przewidziano opracowanie dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych i wykonawczych oraz dokumentacji powykonawczej. Zakres robót obejmuje m.in. prace związane z nawierzchnią kolejową, urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, siecią trakcyjną, telekomunikacyjną oraz elektroenergetyką. Ważnym elementem prac będą także roboty inżynieryjne, prace związane z peronami, przejazdami oraz prace geologiczne.

Dodatkowo, w ramach zamówienia przewidziano działania związane z ochroną środowiska oraz proces oceny zgodności podsystemów strukturalnych.

Miejsce realizacji

Realizacja projektu obejmie teren województwa świętokrzyskiego, w powiatach skarżyskim i kieleckim, na terenie gmin: Skarżysko Kamienna, Suchedniów, Łączna, Zagnańsk oraz Miedziana Góra.

Szczegóły procedury

Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Termin składania ofert mija 26 listopada 2024 r. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i złożona w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego.

Wartość zamówienia wynosi 4 135 000 PLN (kwota wadium), a szacowany okres realizacji wynosi 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

Projekt ten ubiega się o współfinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Wymagania dotyczące wykonawców

Wykonawcy muszą spełniać rygorystyczne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych, finansowych oraz technicznych. Przewidziano szereg kryteriów dotyczących doświadczenia w realizacji podobnych projektów infrastrukturalnych, obejmujących m.in. budowę nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej, urządzeń SRK oraz obiektów inżynieryjnych.

Podsumowanie

Prace na linii kolejowej nr 8 są kluczowym elementem modernizacji infrastruktury kolejowej w Polsce. Przedmiotem zamówienia są prace projektowe oraz budowlane na odcinku Skarżysko Kamienna – Tumlin, a inwestycja ta przyczyni się do poprawy jakości i bezpieczeństwa transportu kolejowego w regionie.

Komentarze