Przetarg na nowy odcinek linii kolejowej nr 104 w toku
Jak już informowaliśmy na łamach PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie (w zakresie branży SRK) oraz kompleksową realizację robót budowlanych na odcinku Tymbark – Limanowa.
Inwestycja jest częścią projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II”.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy infrastruktury zostaną zrealizowane w ramach inwestycji na odcinku Tymbark – Limanowa?
- Jakie wymagania stawia PKP PLK wobec wykonawców ubiegających się o realizację projektu?
- Jakie znaczenie ma projekt budowy linii Tymbark – Limanowa w kontekście rozwoju „Kolei Podhalańskiej”?
Zakres prac
Przedmiotem postępowania jest projektowanie i wykonanie robót na odcinku C1 linii kolejowej nr 104 – od km 34+366 do km 44+866, w tym także fragment nowej linii nr 622 – od km 40+886 do km 43+183. Cały zakres obejmuje zarówno opracowanie dokumentacji, jak i szereg kompleksowych robót: nawierzchnia i podtorze, roboty hydrotechniczne, SRK, sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne (w tym tunel), perony i obiekty obsługi podróżnych oraz prace elektroenergetyczne, środowiskowe i geotechniczne.
Zamówienie zawiera też opcję na interfejs, czyli realizację zmian w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu ETCS, jeśli zajdzie potrzeba ich dostosowania na etapie realizacji lub w okresie gwarancyjnym. Wszystko to ma być wykonane w 44 miesiące od podpisania umowy, z możliwością wydłużenia do 8 miesięcy w przypadku procedur dopuszczenia do eksploatacji podsystemów.
Postępowanie ma formułę „zaprojektuj i wybuduj” i obejmuje również ocenę zgodności podsystemów strukturalnych oraz uzyskanie deklaracji WE. W zakres wchodzi także gwarancja jakości oraz utrzymanie urządzeń SRK przez określony czas.
Warto zauważyć, że szczegółowy zakres kwalifikacji, zarówno sprzętowych, jak i osobowych, stawia przed oferentami bardzo wysokie wymagania. Zamawiający wymaga m.in. posiadania doświadczenia w budowie dużych obiektów inżynieryjnych, tuneli kolejowych o długości co najmniej 1.800 m, rozjazdów, systemów SRK oraz zaplecza sprzętowego klasy premium – podbijarek, profilarek, zgrzewarek czy wagonów do przewozu rozjazdów.
Postępowanie prowadzone jest na platformie zakupowej PKP PLK. Oferty należy składać do 7 maja 2025 roku, a ich ważność musi być zachowana przez 120 dni, do 3 września 2025. Wadium ustalono na 6.750.000 PLN. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, jeśli nie uzyska niezbędnych środków.
Kryterium oceny jest cena – 100%.
Kolej na przyszłość
Przetarg ogłoszony przez PKP PLK to kluczowy etap jednej z największych inwestycji kolejowych w południowej Polsce, która łączy aspekt modernizacji infrastruktury z budową zupełnie nowych odcinków linii. Planowane prace na trasie Tymbark – Limanowa mają zasadnicze znaczenie w kontekście budowy tzw. „Kolei Podhalańskiej”, która połączy Kraków z Nowym Sączem w czasie krótszym niż 90 minut.
Inwestycja wpisuje się również w szersze plany rozwoju zrównoważonego transportu oraz redukcji emisji w sektorze mobilności publicznej. Co więcej, budowa tunelu i nowoczesnych systemów SRK oraz ETCS przygotowuje trasę pod przyszłe standardy techniczne obowiązujące na głównych szlakach transeuropejskich.
Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://platformazakupowa.plk-sa.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze