Prezes PKP Intercity odpowiada Flixbusowi w sprawie połączeń do Chorwacji
W obliczu rosnącej konkurencji ze strony przewoźników drogowych, takich jak Flixbus, prezes PKP Intercity Janusz Malinowski stanowczo broni kolei jako środka transportu nie tylko wygodniejszego, ale też bardziej przewidywalnego i kompleksowego.
Odpowiadając na pytanie portalu InfoRai.pl o ofertę Flixbusa do Chorwacji prezes odniósł się do argumentów o niższych cenach i krótszym czasie przejazdu autobusami, wskazując na liczne przewagi pociągów.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne zalety podróży pociągiem według prezesa PKP Intercity?
- Jakie doświadczenia przewoźnik wyniósł z obsługi Baltic Expressu?
- W jaki sposób PKP Intercity planuje konkurować z przewoźnikami drogowymi takimi jak Flixbus?
Komfort nie do porównania
– Pociągiem podróżuje się po prostu wygodniej – mówił Malinowski. – W pociągu można wstać, przespacerować się, a nawet zjeść posiłek w wagonie restauracyjnym lub przespać się w przedziale sypialnym. Dla pasażerów oznacza to zupełnie inny standard niż ten, który oferuje autokar, w którym nie da się swobodnie rozprostować nóg ani zmienić pozycji ciała na dłużej.
Zdaniem prezesa, przestrzeń na nogi, możliwość ruchu, dostęp do wagonu restauracyjnego oraz obecność personelu Warsu zdecydowanie przemawiają na korzyść pociągu.
– Nie da się zaklinać rzeczywistości – dodał Janusz Malinowski. To nie są porównywalne środki transportu.
Kolej – coraz szybsza i bardziej niezawodna
Prezes PKP Intercity podkreślał również, że czas przejazdu pociągiem będzie się w przyszłości skracał, w przeciwieństwie do sytuacji na drogach. Wspominał o trwających utrudnieniach drogowych, m.in. w Słowenii, które znacząco wpływają na czas przejazdów autokarowych.
– Nasz czas przejazdu się skróci – zapewniał Malinowski – i z pewnością nie będzie się wydłużał. To kolejny atut, który zyska na znaczeniu szczególnie w sezonie wakacyjnym.
Zainteresowanie pasażerów przerasta oczekiwania
Mówiąc o popularności oferty kolejowej, prezes przywołał przykład Baltic Expressu – połączenia kolejowego, które już teraz przyciąga tłumy pasażerów.
– Niedoszacowaliśmy zainteresowania Baltic Expressem – przyznał. – Już w kwietniu okazało się, że składy są za małe, a więc negocjujemy z czeskimi kolejami oraz wzmacniamy pociągi dodatkowymi wagonami.
Według danych przekazanych przez Malinowskiego, średnio 250 pasażerów przekracza granicę w jednym pociągu. Biorąc pod uwagę cztery pary pociągów dziennie, daje to tysiące podróżnych każdego tygodnia. A sezon letni dopiero się zaczyna.
Kolej w ofensywie
Podsumowując swoją wypowiedź, prezes Malinowski podkreślał, że PKP Intercity stawia na jakość i komfort, a nie tylko na konkurencję cenową.
PKP Intercity liczy na pełne pociągi w nadchodzących miesiącach i kontynuuje inwestycje w rozwój oferty, aby sprostać oczekiwaniom podróżnych.
Więcej o połączeniu PKP Intercity do Chorwacji pisaliśmy tutaj.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze