Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Premiera nowych pociągów Stadler KISS w Austrii

inforail
06.11.2024 16:45
0 Komentarzy

W St. Pölten odbyła się długo oczekiwana premiera nowych, nowoczesnych pociągów KISS, zamówionych przez Österreichische Bundesbahnen (ÖBB).

Wydarzenie to przyciągnęło uwagę zarówno mieszkańców, jak i ekspertów branży kolejowej. Zamówione przez Dolną Austrię łącznie 109 składów mają na celu zwiększenie przepustowości lokalnej sieci kolejowej, zapewniając bardziej komfortową, przyjazną dla środowiska i dostępną dla wszystkich formę transportu.

Spis treści:

  1. Ile nowych pociągów KISS zostało zamówionych przez Dolną Austrię w celu zwiększenia przepustowości sieci kolejowej?
  2. Jaką maksymalną prędkość mogą osiągać nowe pociągi KISS?
  3. W jaki sposób projekt nowych pociągów KISS wpłynął na rynek pracy w Austrii według Christiana Diewalda?
KISS dla OBB
KISS dla OBB/foto: OBB

Ku lepszej mobilności

Nowe pociągi KISS są przystosowane do obsługi lokalnego ruchu pasażerskiego i mogą osiągać maksymalną prędkość 160 km/h. Każdy skład jest w stanie pomieścić do 591 pasażerów, co stanowi istotne wzmocnienie możliwości przewozowych ÖBB. Andreas Matthä, prezes ÖBB, podkreślił, że rozbudowa floty jest kluczowa, zwłaszcza w regionach wschodnich, gdzie realizowane są aż dwie trzecie usług przewozowych.

„W obliczu przewidywanego rekordu liczby pasażerów w 2024 roku, konieczność zwiększenia przepustowości staje się priorytetem. Pociągi są dla wielu mieszkańców codziennym środkiem transportu, a nowe składy KISS zapewnią im wyższy komfort podróży” – dodał Matthä.

Nie tylko dla pasażerów, ale również dla gospodarki regionu premiera tych pociągów jest znacząca. Christian Diewald, dyrektor zarządzający Stadler Austria GmbH, zwrócił uwagę na rozwój rynku pracy w Austrii, mówiąc: „W ciągu ostatnich dwóch lat Stadler zatrudnił ponad 40 wysoko wykwalifikowanych inżynierów, w tym wielu z Dolnej Austrii. To potwierdza nasze ambicje, aby uczynić Austrię, a zwłaszcza Dolną Austrię, kluczowym ośrodkiem innowacji.”

Nowe składy pociągów KISS są projektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju, spełniając nowoczesne standardy ekologiczne. Inwestycja w ten nowoczesny tabor pozwoli nie tylko na zwiększenie przepustowości, ale także na podniesienie jakości podróży, co wpisuje się w długoterminowe plany modernizacji infrastruktury kolejowej w Austrii.

Zarówno przedstawiciele ÖBB, jak i Stadler Austria, wyrazili dumę z tego przedsięwzięcia, które ma na celu poprawę mobilności mieszkańców regionu oraz dbałość o środowisko.

Komentarze