Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Potrzebna kompleksowa wymiana nawierzchni na linii kolejowej nr 404. Odcinek Szczecinek – Białogard

inforail
11.09.2024 16:45
0 Komentarzy

Zakład Robót Komunikacyjnych-DOM w Poznaniu Sp. z o.o. ogłosił przetarg na kompleksową wymianę nawierzchni na strategicznym odcinku linii kolejowej nr 404, łączącym Szczecinek z Białogardem.

Projekt, którego realizacja obejmie szereg prac modernizacyjnych, ma na celu poprawę infrastruktury kolejowej i zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu podróży na tym odcinku.

spis treści:

  1. Jakie są najważniejsze wyzwania, które mogą wpłynąć na terminową realizację prac na linii kolejowej nr 404?
  2. Jakie korzyści dla pasażerów oraz lokalnych społeczności przyniesie modernizacja odcinka Szczecinek – Białogard?
  3. Jakie są potencjalne konsekwencje nieprzeprowadzenia wizji lokalnej przez wykonawców przed złożeniem oferty?

Zakres prac

Przedmiot zamówienia obejmuje szeroki zakres prac torowych oraz robót towarzyszących. W ramach inwestycji wykonana zostanie m.in. kompleksowa wymiana nawierzchni torowej, co wzmocni stabilność torów i poprawi parametry techniczne linii kolejowej. Istotnym elementem projektu będzie również wymiana rozjazdów, co pozwoli na lepsze zarządzanie ruchem pociągów i zminimalizowanie ryzyka awarii.

Ponadto, inwestycja obejmie naprawę nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych oraz asfaltowanie dojazdów, co poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z torami kolejowymi. Dodatkowe prace obejmują wykonanie spawów, utylizację starych podkładów betonowych i drewnianych oraz wycinkę krzewów wzdłuż torów, co zapewni lepszą widoczność i zwiększy bezpieczeństwo operacyjne na linii.

Realizacja i termin wykonania

Prace nad realizacją projektu mają rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy, a zakończenie robót torowych przewidziane jest na 8 listopada 2024 roku. Pozostałe prace, w tym roboty towarzyszące, powinny zostać zakończone do 31 marca 2025 roku. Zamawiający zastrzegł sobie jednak prawo do zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od niego.

Warunki przetargu i kryteria wyboru

Zakład Robót Komunikacyjnych-DOM w Poznaniu Sp. z o.o. wymaga, aby potencjalni wykonawcy przed złożeniem ofert przeprowadzili wizję lokalną terenu robót, co ma na celu dokładne zapoznanie się z warunkami realizacji zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia podwykonawców, jednak każdorazowo wymagać będzie zgody na takie działania.

Przetarg nie przewiduje składania ofert częściowych ani wariantowych. Kryterium oceny ofert będzie w 100% opierać się na najniższej cenie, co oznacza, że zwycięzca zostanie wyłoniony na podstawie tego kryterium.

Inwestycja w kompleksową wymianę nawierzchni na linii kolejowej nr 404 jest kluczowa dla poprawy jakości infrastruktury kolejowej na odcinku Szczecinek – Białogard. Projekt ma na celu nie tylko modernizację torów, ale również poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróży. Zakład Robót Komunikacyjnych-DOM w Poznaniu Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, aby proces przetargowy był transparentny i efektywny, a realizacja inwestycji przebiegła zgodnie z najwyższymi standardami.

Komentarze