Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polregio też chce kupić tabor od DB Regio. Czy Niemcy zgodzą się sprzedać 9 spalinowych składów?

inforail
24.10.2025 08:45
0 Komentarzy

POLREGIO S.A. planuje zakup dziewięciu używanych pojazdów spalinowych, które wzmocnią flotę przewoźnika obsługującą połączenia w regionie warmińsko-mazurskim.

Informacje o planowanym bezpośrednim udzieleniu zamówienia opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretnie modele spalinowych pojazdów kolejowych planuje zakupić POLREGIO od niemieckiego DB RegioNetz Verkehrs GmbH?
  2. Kiedy można spodziewać się dostawy i rozpoczęcia eksploatacji nowych jednostek w oddziale POLREGIO Olsztyn?
  3. Czy zakup używanego taboru z Niemiec jest częścią szerszego programu modernizacji floty POLREGIO, obejmującego również inwestycje w nowe pojazdy?

Zakup w trybie bezpośrednim

Zamówienie zostało ogłoszone jako „uprzednie zawiadomienie o bezpośrednim udzieleniu zamówienia” (ex ante) i obejmuje dostawę dziewięciu używanych pojazdów spalinowych. Wartość zamówienia nie została podana, ale projekt ma charakter międzynarodowy – miejscem realizacji dostaw są Niemcy.

Podstawą prawną udzielenia zamówienia jest art. 388 pkt 2 lit. a w związku z art. 213 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r., wdrażającej postanowienia Dyrektywy 2014/25/UE. Oznacza to, że transakcja może zostać przeprowadzona w sposób bezpośredni, z pominięciem klasycznej procedury przetargowej, ze względu na szczególne okoliczności – np. dostępność konkretnych pojazdów lub ich zgodność techniczną z obecnym taborem przewoźnika.

Skład DB Regio
Skład DB Regio

Niemiecki partner dostarczy tabor

Według ogłoszenia nabywcą jest POLREGIO S.A., z siedzibą przy ul. Kolejowej 1 w Warszawie, natomiast stroną oferującą pojazdy jest DB RegioNetz Verkehrs GmbH – niemiecka spółka z grupy Deutsche Bahn, mająca siedzibę we Frankfurcie nad Menem.

Nowe pociągi dla regionu warmińsko-mazurskiego

Zakup dziewięciu używanych jednostek spalinowych ma na celu wzmocnienie parku taborowego POLREGIO w województwie warmińsko-mazurskim, szczególnie w oddziale Olsztyn. W ostatnich miesiącach spółka konsekwentnie inwestuje w unowocześnianie i rozbudowę swojej floty – zarówno poprzez zakupy nowych pojazdów, jak i pozyskiwanie sprawnych jednostek używanych od innych przewoźników.

Nowe pojazdy mają zapewnić większą niezawodność połączeń, poprawić komfort podróży oraz zwiększyć elastyczność przewozową w regionie, który wciąż w dużej mierze opiera się na liniach niezelektryfikowanych.

Czas na formalności

Ogłoszenie opublikowano 24 października 2025 roku w unijnym systemie TED (Tenders Electronic Daily), prowadzonym przez Publications Office of the European Union w Luksemburgu. Postępowanie pozostaje objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA), a wszelkie procedury odwoławcze będą realizowane zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych.

Zamówienie stanowi kolejny etap w procesie modernizacji taboru POLREGIO, które sukcesywnie zwiększa liczbę nowoczesnych pojazdów – zarówno elektrycznych, jak i spalinowych – obsługujących połączenia regionalne w całym kraju.

Przypomnijmy, że DB Regio odrzuciło ofertę sprzedaży wagonów do PKP Intercity.

Komentarze