Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

POLREGIO: Lubuskie odcinkiem krytycznym. Zmiany konieczne

inforail
24.06.2025 08:30
0 Komentarzy

Zmiany w POLREGIO były szczególnie potrzebne na odcinkach krytycznych, zwłaszcza w Lubuskiem. Przez wiele lat trudna sytuacja na lubuskich torach była codziennością pasażerów.

Na przełomie 2023 i 2024 roku spółka odwoływała tu miesięcznie nawet ponad 600 połączeń – wyłącznie z przyczyn leżących po stronie POLREGIO. Jak informuje przewoźnik: jego zakład w tym regionie znajdował się w głębokiej zapaści – rocznie generował spore straty, zagrażając płynności finansowej całej firmy. Pisaliśmy o tym w InfoRail.pl.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne przyczyny odwoływania ponad 600 połączeń POLREGIO miesięcznie w województwie lubuskim na przełomie 2023 i 2024 roku?
  2. Jakie konkretne działania naprawcze wdrożono w lubuskim oddziale POLREGIO w celu poprawy punktualności i ograniczenia liczby odwołań pociągów?
  3. Jakie efekty przyniosły zmiany wprowadzone przez nowy Zarząd POLREGIO po jego powołaniu w czerwcu 2024 roku?
Pociąg lubuskie
Pociąg woj. lubuskiego

Dramatyczna sytuacja

Nowy Zarząd przeprowadził kompleksową ocenę funkcjonowania regionalnego zakładu. W efekcie audytów technicznych i zarządczych opracowano plan szeroko zakrojonych działań naprawczych, w tym wymieniono kierownictwo zakładu i wzmocniono go kadrowo. Poprawa punktualności i ograniczenie liczby odwołanych pociągów były zauważalne od kwietnia 2025 roku. Skorygowano rozkłady jazdy, nawiązano współpracę z innymi podmiotami w zakresie utrzymania taboru. Wzmocnienie zaplecza technicznego pozostaje jednym z kluczowych priorytetów.

– W Lubuskiem zastaliśmy dramatyczną sytuację. Relacje spółki z władzami województwa były fatalne. Choć sytuacja jest lepsza niż rok temu, to nie zapominajmy, że naprawa jest procesem. To operacja na żywym organizmie i przewidzenie wszystkiego nie jest możliwe. Kluczem jest jednak natychmiastowa reakcja. Prawdą jest, że tabor w Lubuskiem nie jest łatwy w utrzymaniu. Nadal mogą zdarzać się nagłe awarie i gorsze dni. Mogą mieć miejsce sytuacje losowe, wypadki wyłączające pojazdy z użytku. Dokładamy wszelkich starań, by ograniczać odwołania z przyczyn leżących po naszej stronie do minimum – mówi wiceprezes Polregio Wojciech Dinges.

20 czerwca 2024 roku POLREGIO powołano nowy Zarząd największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce. Dziś spółka podsumowuje intensywny czas reorganizacji, modernizacji i wdrażania usprawnień.

– Rocznica powołania to dobra okazja do podsumowań. Za nami wiele wyzwań, z których część była naprawdę trudna. Wyzwań nie brakuje też przed nami. Najważniejsze jest jednak to, że udało nam się odbudować dialog, wdrożyć rozwiązania realnie poprawiające sytuację na kolei regionalnej i przywrócić wiarę w to, że da się przezwyciężyć niemoc, która paraliżowała POLREGIO przez długie lata – mówi prezes Zarządu POLREGIO Krzysztof Pietrzykowski.Szczególnie istotne były dla nowego Zarządu działania w regionach, gdzie jakość przewozów wymagała pilnej poprawy. – Jesteśmy świadomi tego, ile pracy jest jeszcze przed nami, ale roczny bilans pokazuje, że warto konsekwentnie realizować przyjęte cele. Dziękuję wszystkim pracownikom, którzy byli częścią tego procesu. Działamy dalej – dodaje prezes Pietrzykowski.

Komentarze