POLREGIO kupiło nowy tabor dla Małopolski
Spółka POLREGIO kontynuuje działania na rzecz modernizacji swojego parku taborowego. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest zakup czterech używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE, które wzmocnią ofertę przewozową w województwie małopolskim.
To kolejny etap w realizacji programu wymiany najbardziej wysłużonych składów należących do przewoźnika.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano w elektrycznych zespołach trakcyjnych 14WE zakupionych przez POLREGIO?
- Jakie działania podejmuje POLREGIO w celu pozyskania finansowania na nowy tabor?
- W jakich województwach, oprócz małopolskiego, planowane jest wdrożenie nowoczesnych, zeroemisyjnych pojazdów dzięki wsparciu unijnemu?
Nowe pojazdy dla Małopolski
Zakupione jednostki 14WE, wyprodukowane przez firmę Newag, charakteryzują się nowoczesnymi rozwiązaniami i dużą pojemnością. Każdy z pojazdów pomieści ponad 300 pasażerów, z czego 184 na miejscach siedzących. Co istotne, wszystkie składy są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zarówno w zakresie wsiadania i wysiadania, jak i dostępności przestrzeni wewnątrz pojazdu, m.in. dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nie zabraknie również miejsca na przewóz rowerów, co stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów w zakresie łączenia podróży kolejowych z rekreacją rowerową. Pociągi będą mogły osiągać maksymalną prędkość 110 km/h i obsłużą połączenia w ramach Małopolskiego Zakładu POLREGIO.
Strategia wymiany taboru
Obecne władze POLREGIO odważnie realizują strategię modernizacji taboru. Jednym z głównych celów jest sukcesywna eliminacja najbardziej zużytych jednostek oraz pozyskiwanie środków na zakup nowoczesnych pojazdów – również zeroemisyjnych. Przewoźnik prowadzi rozmowy z rządem, instytucjami unijnymi oraz samorządami wojewódzkimi, aby zapewnić finansowanie kolejnych inwestycji taborowych.
Efektem tych działań jest m.in. pozyskanie unijnego dofinansowania na zakup pięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województw świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Pojazdy te mają wyjechać na tory na przełomie lat 2028 i 2029.
Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE to kolejny krok w stronę poprawy jakości usług kolejowych świadczonych przez POLREGIO. Dzięki inwestycjom w nowoczesny tabor, podróżni zyskują wyższy komfort, a regiony – lepszą dostępność transportową. Działania spółki są także istotnym wkładem w realizację polityki zrównoważonego transportu i ograniczania emisji w komunikacji zbiorowej.
Komentarze