Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

POLREGIO kupiło nowy tabor dla Małopolski

inforail
28.07.2025 18:30
0 Komentarzy

Spółka POLREGIO kontynuuje działania na rzecz modernizacji swojego parku taborowego. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest zakup czterech używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE, które wzmocnią ofertę przewozową w województwie małopolskim.

To kolejny etap w realizacji programu wymiany najbardziej wysłużonych składów należących do przewoźnika.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami przewidziano w elektrycznych zespołach trakcyjnych 14WE zakupionych przez POLREGIO?
  2. Jakie działania podejmuje POLREGIO w celu pozyskania finansowania na nowy tabor?
  3. W jakich województwach, oprócz małopolskiego, planowane jest wdrożenie nowoczesnych, zeroemisyjnych pojazdów dzięki wsparciu unijnemu?
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na dzierżawę czterech sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych.
14WE dla Polregio

Nowe pojazdy dla Małopolski

Zakupione jednostki 14WE, wyprodukowane przez firmę Newag, charakteryzują się nowoczesnymi rozwiązaniami i dużą pojemnością. Każdy z pojazdów pomieści ponad 300 pasażerów, z czego 184 na miejscach siedzących. Co istotne, wszystkie składy są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zarówno w zakresie wsiadania i wysiadania, jak i dostępności przestrzeni wewnątrz pojazdu, m.in. dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Nie zabraknie również miejsca na przewóz rowerów, co stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów w zakresie łączenia podróży kolejowych z rekreacją rowerową. Pociągi będą mogły osiągać maksymalną prędkość 110 km/h i obsłużą połączenia w ramach Małopolskiego Zakładu POLREGIO.

Strategia wymiany taboru

Obecne władze POLREGIO odważnie realizują strategię modernizacji taboru. Jednym z głównych celów jest sukcesywna eliminacja najbardziej zużytych jednostek oraz pozyskiwanie środków na zakup nowoczesnych pojazdów – również zeroemisyjnych. Przewoźnik prowadzi rozmowy z rządem, instytucjami unijnymi oraz samorządami wojewódzkimi, aby zapewnić finansowanie kolejnych inwestycji taborowych.

Efektem tych działań jest m.in. pozyskanie unijnego dofinansowania na zakup pięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województw świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Pojazdy te mają wyjechać na tory na przełomie lat 2028 i 2029.

Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE to kolejny krok w stronę poprawy jakości usług kolejowych świadczonych przez POLREGIO. Dzięki inwestycjom w nowoczesny tabor, podróżni zyskują wyższy komfort, a regiony – lepszą dostępność transportową. Działania spółki są także istotnym wkładem w realizację polityki zrównoważonego transportu i ograniczania emisji w komunikacji zbiorowej.

Komentarze