Polregio chce wydłużyć kursowanie wagonów Bmnopux o 6 miesięcy. Bez P4
POLREGIO S.A.głosiło postępowanie dotyczące przygotowania opinii technicznej w sprawie zmiany w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU) czteroosiowych piętrowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu DBme serii Bmnopux.
Postępowanie to, choć otwarte, ma charakter niepubliczny i dotyczy konkretnego egzemplarza DSU, co wskazuje na jego specyficzny i indywidualny charakter. Celem postępowania jest ocena możliwości wprowadzenia zmiany w poziomie utrzymania P4, która miałaby polegać na warunkowym przedłużeniu eksploatacji wagonów do maksymalnie 54 miesięcy.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega proponowana zmiana w Dokumentacji Systemu Utrzymania wagonów pasażerskich POLREGIO i jakie warunki muszą zostać spełnione, aby przedłużyć eksploatację wagonów do 54 miesięcy?
- Jakie wymagania musi spełnić potencjalny wykonawca, aby wziąć udział w postępowaniu dotyczącym opracowania opinii technicznej dla POLREGIO?
- W jaki sposób zaplanowano proces składania i oceny ofert w postępowaniu oraz jakie terminy obowiązują oferentów?
Po co taka zmiana?
Zmiana ta zakłada, że w przypadku nieosiągnięcia określonego przebiegu w ramach cyklu utrzymaniowego P4, możliwa będzie dalsza eksploatacja wagonu, pod warunkiem spełnienia kilku kluczowych wymagań. Najważniejszym z nich jest wykonanie przeglądu poziomu P2/2 po 48 miesiącach eksploatacji. Podczas tego przeglądu szczególną uwagę należy zwrócić na układ biegowy oraz układ hamulcowy wagonu. Po zakończeniu tego przeglądu konieczne będzie przeprowadzenie jazdy próbnej, która odbędzie się pod nadzorem komisarza odbiorczego. Wyniki tej jazdy zostaną uwzględnione w specjalnym protokole, oznaczonym jako 14/N.
Takie podejście ma na celu zoptymalizowanie cykli utrzymaniowych, aby lepiej odpowiadały rzeczywistym potrzebom eksploatacyjnym, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz niezawodności usług świadczonych przez POLREGIO. Działania te pozwalają uniknąć przeprowadzania przeglądów niewspółmiernych do faktycznego stanu technicznego pojazdu, co może obniżyć koszty utrzymania floty, a jednocześnie zwiększyć jej efektywność operacyjną.
Proces ten wymaga jednak współpracy z wysoko wykwalifikowanymi specjalistami, dlatego w postępowaniu jasno określono wymagania wobec potencjalnych wykonawców. Oferenci muszą posiadać doświadczenie w opracowywaniu materiałów technicznych związanych z oceną ryzyka oraz znaczenia zmian w dokumentacji systemów utrzymania pojazdów kolejowych pasażerskich. Minimalnym kryterium jest udokumentowanie realizacji co najmniej trzech podobnych zmian w DSU, co gwarantuje, że wykonawca będzie w stanie zapewnić profesjonalizm i rzetelność w realizacji zlecenia.
Terminy
Proces postępowania został szczegółowo zaplanowany. Oficjalne rozpoczęcie miało miejsce 9 stycznia 2025 roku o godzinie 13:30, a termin składania ofert mija 16 stycznia 2025 roku o godzinie 12:00. Oferty muszą być składane w formie elektronicznej i dotyczyć ceny jednostkowej netto. Dodatkowo, organizator przewidział termin związania ofertą na 60 dni, co pozwala na spokojne przeprowadzenie procesu oceny oraz ewentualnych negocjacji z wykonawcami. Istotnym elementem postępowania jest również automatyczne wykluczenie oferentów, którzy nie złożyli kompletnych ofert lub nie dołączyli wymaganych załączników.
Warto podkreślić, że całe postępowanie ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego, ani ogłoszenia w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych. To pozwala na większą elastyczność w procesie konsultacyjnym i ewentualnym wyborze wykonawcy.
Proponowana zmiana w cyklach utrzymaniowych wagonów pasażerskich POLREGIO jest istotnym krokiem w kierunku modernizacji systemów utrzymania i optymalizacji kosztów eksploatacji. Warunkowe przedłużenie eksploatacji wagonów przy zachowaniu rygorystycznych wymogów dotyczących przeglądów i jazd próbnych zapewnia, że bezpieczeństwo pasażerów pozostaje priorytetem. Jednocześnie zmiana ta daje możliwość elastyczniejszego zarządzania flotą, co ma kluczowe znaczenie w dynamicznym środowisku przewozów pasażerskich.
Dzięki omawianemu rozwiązaniu możliwe jest nie tylko poprawienie efektywności operacyjnej, ale także utrzymanie wysokiej jakości usług świadczonych na rzecz pasażerów. Złożone w tym postępowaniu oferty pozwolą na wybór najlepszego partnera, który wspomoże POLREGIO w realizacji tych ambitnych celów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze