Pociągiem z Głuchołaz do czeskich Mikulovic jeszcze w tym tygodniu
Jeszcze w tym tygodniu będzie możliwy przejazd pociągiem z Głuchołaz do czeskich Mikulovic – poinformowało PAP biuro prasowe PKP PLK.
Jak przekazały służby prasowe PKP, obecnie trwają prace przy odbudowie torów i rekonstrukcji zniszczonej przez powódź infrastruktury.
Spis treści:
- Jakie prace są obecnie prowadzone przy odbudowie linii kolejowej między Głuchołazami a czeskimi Mikulovicami?
- Ile mostów i wiaduktów zostało uszkodzonych przez powódź na terenie województwa opolskiego?
- Jakie działania podjęto, aby utrzymać przejezdność ważnej magistrali łączącej województwa dolnośląskie, opolskie i małopolskie w czasie powodzi?
Przejezdność linii kolejowych
Po powodzi, która nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę w połowie września, służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywróciły przejezdność na 26 odcinkach lokalnych tras kolejowych.
Obecnie prowadzone są ostatnie prace przy udrożnieniu szlaku kolejowego między Głuchołazami a czeskimi Mikulovicami. Kolejarze odbudowali już warstwę podtorza, ułożyli szyny i podkłady. Teraz, przy wykorzystaniu specjalistycznej maszyny, tzw. podbijarki, tor jest regulowany, dzięki czemu ponownie możliwy będzie bezpieczny przejazd pociągów.
Na terenie województwa opolskiego woda uszkodziła 17 mostów i 18 wiaduktów, m.in. w gminach Głogówek, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Lewin Brzeski i Głuchołazy. Obiekty znajdują się na trasach: Katowice – Nysa- Legnica, Wrocław – Opole oraz Głuchołazy – granica państwa. W najbliższym czasie PKP planuje naprawy trzech obiektów: w Lewinie Brzeskim, Dzierżysławicach oraz Głuchołazach. Prace planowane są do wykonania bez wpływu na ruch pociągów.
Woda uszkodziła także urządzenia sterowania ruchem kolejowym, m.in. na odcinkach Łambinowice – Nysa, Nowy Świętów – Nysa, a także nastawnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku i Piławie Górnej. Obecnie trwają prace nad usunięciem skutków powodzi na stacji Otmuchów. W czasie powodzi kolejarzom udało się utrzymać przejezdność ważnej magistrali łączącej m.in. województwa dolnośląskie, opolskie i małopolskie. Dzięki stałemu zabezpieczeniu mostu w Lewinie Brzeskim nad Nysą Kłodzką oraz usuwaniu przeszkód naniesionych przez żywioł na tory, zapewniono bezpieczne podróże oraz przewóz towarów międzynarodową linią kolejową.
Jak zaznaczają służby prasowe PKP, wciąż trwa szacowanie strat spowodowanych powodzią. Zespoły diagnostyczne PLK SA oceniają obiekty i tory, aby określić ich aktualne parametry. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze