Pociągami RegioJet i LeoExpress z Warszawy do Krakowa. A nawet do Gdyni!
Urząd Transportu Kolejowego (UTK) wydał serię decyzji, które otwierają nowe możliwości dla przewoźników kolejowych w Polsce.
W dniu 13 czerwca 2024 roku do UTK wpłynęło siedem wniosków od RegioJet dotyczących uruchomienia pasażerskich połączeń komercyjnych na trasie krajowej Kraków Płaszów – Gdynia Główna – Kraków Płaszów. Wnioski te różniły się proponowanymi godzinami kursowania. Po przeanalizowaniu zgłoszeń prezes UTK przyznał przewoźnikowi otwarty dostęp na tej trasie, co skutkowało wydaniem siedmiu decyzji.
Spis treści:
- Jakie korzyści mogą odnieść pasażerowie z uruchomienia nowych połączeń kolejowych przez RegioJet i Leo Express na polskich trasach?
- W jaki sposób obecność nowych przewoźników, takich jak RegioJet i Leo Express, wpłynie na konkurencję na rynku kolejowym w Polsce?
- Jakie wyzwania mogą napotkać RegioJet i Leo Express w trakcie realizacji swoich połączeń na trasach krajowych w Polsce?
Nowe Połączenia RegioJet
RegioJet planuje rozpocząć kursowanie nowych połączeń pasażerskich między Gdynią a Krakowem od 14 grudnia 2025 roku. Licencja przewoźnika obejmuje pięć kolejnych rocznych rozkładów jazdy, od 2025/2026 do 2029/2030, co oznacza, że RegioJet będzie mógł prowadzić swoje operacje do 14 grudnia 2030 roku. Przewoźnik zapowiada uruchomienie jednej pary pociągów dziennie na tej trasie, co zapewni codzienne połączenie między tymi dwoma miastami. Jedno z postępowań administracyjnych dotyczących otwartego dostępu na tej trasie pozostaje jeszcze w toku.
Ekspansja Połączeń Krajowych
RegioJet otrzymał również decyzje przyznające otwarty dostęp na trasach Kraków Płaszów – Warszawa Wschodnia – Kraków Płaszów oraz Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Podobnie jak w przypadku trasy do Gdyni, przewoźnik będzie mógł uruchamiać jedną parę pociągów dziennie, co umożliwi pasażerom podróże między Krakowem, Warszawą i Gdynią.
Leo Express: Pięć Par Pociągów Dziennie
Oprócz decyzji dla RegioJet, prezes UTK przyznał otwarty dostęp dla Leo Express. Przewoźnik ten zyskał możliwość uruchomienia pasażerskich połączeń kolejowych na trasie krajowej Kraków Główny – Warszawa Wschodnia – Kraków Główny. Decyzja obejmuje ten sam okres, od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku, co w przypadku RegioJet. Leo Express planuje codziennie uruchamiać pięć par pociągów na tej trasie, co znacząco zwiększy dostępność połączeń między Krakowem a Warszawą.
Nowe Perspektywy dla Pasażerów
Decyzje UTK o przyznaniu otwartego dostępu dla przewoźników takich jak RegioJet i Leo Express to krok w kierunku zwiększenia konkurencji na rynku kolejowym w Polsce. Większa liczba połączeń i różnorodność przewoźników może przełożyć się na lepszą ofertę cenową i wyższy standard usług dla pasażerów. Dzięki tym zmianom, podróże między głównymi polskimi miastami staną się bardziej dostępne i wygodne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze