Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągami RegioJet i LeoExpress z Warszawy do Krakowa. A nawet do Gdyni!

inforail
13.11.2024 12:45
0 Komentarzy

Urząd Transportu Kolejowego (UTK) wydał serię decyzji, które otwierają nowe możliwości dla przewoźników kolejowych w Polsce.

W dniu 13 czerwca 2024 roku do UTK wpłynęło siedem wniosków od RegioJet dotyczących uruchomienia pasażerskich połączeń komercyjnych na trasie krajowej Kraków Płaszów – Gdynia Główna – Kraków Płaszów. Wnioski te różniły się proponowanymi godzinami kursowania. Po przeanalizowaniu zgłoszeń prezes UTK przyznał przewoźnikowi otwarty dostęp na tej trasie, co skutkowało wydaniem siedmiu decyzji.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści mogą odnieść pasażerowie z uruchomienia nowych połączeń kolejowych przez RegioJet i Leo Express na polskich trasach?
  2. W jaki sposób obecność nowych przewoźników, takich jak RegioJet i Leo Express, wpłynie na konkurencję na rynku kolejowym w Polsce?
  3. Jakie wyzwania mogą napotkać RegioJet i Leo Express w trakcie realizacji swoich połączeń na trasach krajowych w Polsce?

Pociąg RegioJet
Pociąg RegioJet

Nowe Połączenia RegioJet

RegioJet planuje rozpocząć kursowanie nowych połączeń pasażerskich między Gdynią a Krakowem od 14 grudnia 2025 roku. Licencja przewoźnika obejmuje pięć kolejnych rocznych rozkładów jazdy, od 2025/2026 do 2029/2030, co oznacza, że RegioJet będzie mógł prowadzić swoje operacje do 14 grudnia 2030 roku. Przewoźnik zapowiada uruchomienie jednej pary pociągów dziennie na tej trasie, co zapewni codzienne połączenie między tymi dwoma miastami. Jedno z postępowań administracyjnych dotyczących otwartego dostępu na tej trasie pozostaje jeszcze w toku.

Ekspansja Połączeń Krajowych

RegioJet otrzymał również decyzje przyznające otwarty dostęp na trasach Kraków Płaszów – Warszawa Wschodnia – Kraków Płaszów oraz Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Podobnie jak w przypadku trasy do Gdyni, przewoźnik będzie mógł uruchamiać jedną parę pociągów dziennie, co umożliwi pasażerom podróże między Krakowem, Warszawą i Gdynią.

Leo Express: Pięć Par Pociągów Dziennie

Oprócz decyzji dla RegioJet, prezes UTK przyznał otwarty dostęp dla Leo Express. Przewoźnik ten zyskał możliwość uruchomienia pasażerskich połączeń kolejowych na trasie krajowej Kraków Główny – Warszawa Wschodnia – Kraków Główny. Decyzja obejmuje ten sam okres, od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku, co w przypadku RegioJet. Leo Express planuje codziennie uruchamiać pięć par pociągów na tej trasie, co znacząco zwiększy dostępność połączeń między Krakowem a Warszawą.

Nowe Perspektywy dla Pasażerów

Decyzje UTK o przyznaniu otwartego dostępu dla przewoźników takich jak RegioJet i Leo Express to krok w kierunku zwiększenia konkurencji na rynku kolejowym w Polsce. Większa liczba połączeń i różnorodność przewoźników może przełożyć się na lepszą ofertę cenową i wyższy standard usług dla pasażerów. Dzięki tym zmianom, podróże między głównymi polskimi miastami staną się bardziej dostępne i wygodne.

Komentarze