Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SKM inwestuje. Nie tylko tabor ale i infrastruktura

inforail
30.04.2024 12:45
0 Komentarzy

Nowe pojazdy i zmodernizowane przystanki to najbardziej widoczne, ale nie jedyne działania prowadzone przez PKP SKM mające przekonać jeszcze nieprzekonanych, że kolej aglomeracyjna na Pomorzu to sprawny i wygodny środek transportu.

Na peronach na zarządzanej przez PKP SKM linii nr 250 trwa m.in. montaż zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa i zarządzania informacją pasażerską. Trwa również projektowanie modernizacji  dwóch przystanków „stoczniowych” czyli Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia, które mają zostać przebudowane do sierpnia 2025 r.

Środki z KPO

Dzięki przyznanym przez Ministra Infrastruktury  środkom z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w wysokości  92 255 492,07 PLN spółka będzie mogła również zrealizować kolejne modernizacje na linii kolejowej nr 250.

– Dostęp do środków finansowych z KPO dla całego sektora kolejowego w Polsce oznacza możliwość przyspieszenia niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych oraz zakupu nowoczesnego taboru. Dobrym przykładem tego rodzaju działań są inwestycje prowadzone przez PKP SKM w Trójmieście. Modernizacja linii kolejowej, rozjazdów i torów stacyjnych to inwestycje, które poprawiają efektywność i bezpieczeństwo, ale przede wszystkim zwiększają atrakcyjność kolei jako środka transportu – powiedział wiceminister infrastruktury Pior Malepszak.  

– Nasi pasażerowie widzą jak bardzo w ostatnich latach zmieniła się trójmiejska kolej aglomeracyjna- powiedział Maciej Lignowski, prezes zarządu spółki PKP SKM w Trójmieście – korzystają ze zmodernizowanych przystanków, jeżdżą też nowoczesnymi pojazdami, którymi realizujemy już niemal ¼ kursów, a do roku 2026 r. na linii PKP SKM kursować będą wyłącznie nowe lub zmodernizowane pojazdy. To efekt należytej współpracy z pomorskim samorządem.  To co dla pasażerów jest mniej widoczne, a równie istotne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów, to modernizacja linii kolejowej, która jeszcze przyspieszy dzięki dodatkowym funduszom z Ministerstwa Infrastruktury.

Nowe pojazdy i zmodernizowane przystanki to najbardziej widoczne, ale nie jedyne działania prowadzone przez PKP SKM mające przekonać jeszcze nieprzekonanych, że kolej aglomeracyjna na Pomorzu to sprawny i wygodny środek transportu.
Linia PKP SKM

Trzy projekty

Dzięki wspomnianym powyżej środkom z  KPO spółka zamierza  zrealizować trzy projekty:

Projekt I. Rozwój linii kolejowej nr 250

Szacowana wartość – 79 255 492,07 PLN (finansowanie  w ramach KPO – 100%).

Projekt obejmuje prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 250 i  składa się z trzech zadań:

Zadanie 1: Wymiana samoczynnej, jednokierunkowej blokady liniowej przy na szlakach Gdańsk Oliwa – Sopot i Sopot – Gdynia Orłowo.

Zadanie 2: Rozbudowa stacji Gdańsk Oliwa poprzez wybudowanie nowej głowicy rozjazdowej od strony stacji Sopot.

Zadanie 3:

               a. Modernizacja przystanku Gdańsk Przymorze – Uniwersytet.

               b. Budowa nowego obiektu nastawni Gdańsk Główny oraz modernizacja peronów nr 4 i nr 5 Gdańsk Główny wraz z nastawnią na peronie nr 4 Gdańsk Główny.

Projekt II. Modernizacja rozjazdów  na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Szacowana wartość – 8 000 000,00 PLN (finansowanie  w ramach KPO – 100%).

Projekt III.  Modernizacja torów stacyjnych na stacji Gdynia Główna oraz na stacji Sopot

Szacowana wartość – 5 000 000,00 PLN (finansowanie  w ramach KPO – 100% ).

 Pomorskie jest najbardziej kolejowym województwem w Polsce, ze średnią liczbą 30 podróży koleją rocznie (2023 r). 2/3 tych podróży to przejazdy pociągami PKP SKM.

Komentarze