Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zakończyły modernizację szlaku kolejowego Kamionka Wielka–Nowy Sącz

inforail
07.10.2024 10:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace poprawiające stan techniczny szlaku Kamionka Wielka–Nowy Sącz na linii kolejowej nr 96 Tarnów–Leluchów.

Dzięki inwestycji za blisko 16 mln zł netto ma się poprawić jakość podróży do miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych na południu kraju.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne prace zostały wykonane podczas modernizacji szlaku kolejowego Kamionka Wielka–Nowy Sącz?
  2. Jakie korzyści przyniosła modernizacja szlaku kolejowego Kamionka Wielka–Nowy Sącz dla pasażerów i przewoźników?
  3. Czy modernizacja wpłynęła na skrócenie czasu przejazdu między Kamionką Wielką a Nowym Sączem? Jeśli tak, to o ile?
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace poprawiające stan techniczny szlaku Kamionka Wielka–Nowy Sącz na linii kolejowej nr 96 Tarnów–Leluchów.
Linia kolejowa nr 96/foto: PKP PLK

Koniec prac

Jak poinformowała w czwartek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w wyniku zakończonych prac przebudowano około 4 km torów na odcinku Kamionka Wielka – Nowy Sącz, a także wyremontowano 12 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 przepustów, most i ścianę oporową. Unowocześnionych zostało także pięć przejazdów kolejowo-drogowych w Kamionce Wielkiej i w Jamnicy.

Na tym samym szlaku nadal trwa remont toru na stacji Gromnik, a jeszcze w tym roku przewidziane są podobne roboty w Muszynie – dodała. Na te zadania przeznaczono prawie 3 mln zł.

Według zarządcy infrastruktury kolejowej wszystkie te prace usprawnią ruch pociągów i zapobiegną wprowadzeniu w przyszłości ewentualnych ograniczeń prędkości.(PAP)

Komentarze