PKP PLK z umowami na podstacje trakcyjne dla linii Podłęże-Piekiełko
PKP PLK podpisały umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla inwestycji kolejowej „Podłęże-Piekiełko” w Małopolsce. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie pociągom jadącym w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego.
Jak poinformował PAP Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, umowy o wartości 15 mln zł netto podpisano z firmą Egis Poland i konsorcjum Dohwa Polska oraz Dohwa Engineering Co.
Rozkład jazdy:
- Jakie miejscowości zostaną objęte budową podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”?
- Jaką funkcję będą pełniły podstacje trakcyjne budowane w ramach inwestycji PKP PLK?
- W jakim celu realizowana jest inwestycja kolejowa „Podłęże-Piekiełko” w Małopolsce?
Zakres prac
Przewidują one zaprojektowanie podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych. Wykonawcy w ciągu 38 miesięcy mają przygotować dokumentację projektową i uzyskać niezbędne uzgodnienia i pozwolenia budowlane.
Według przedstawiciela PLK wykonanie infrastruktury energetycznej jest ważną część wielomiliardowej inwestycji, która ułatwi komunikację kolejową południa Małopolski z Krakowem i resztą kraju.
Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże – Piekiełko” to największa inwestycja kolejowa na południu Polski o łącznej szacunkowej wartości 12 mld zł. Finansowana będzie m.in. z KPO oraz Krajowego Programu Kolejowego.
Przedsięwzięcie składa się z dwóch części – modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy zupełnie nowego, 58-kilometrowego odcinka łączącego Podłęże k. Krakowa z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Zgodnie z planami najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie blisko 90 minut.
Obecnie prace budowlane w ramach projektu toczą się na czterech fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze