Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK z umowami na podstacje trakcyjne dla linii Podłęże-Piekiełko

inforail
28.05.2025 10:30
0 Komentarzy

PKP PLK podpisały umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla inwestycji kolejowej „Podłęże-Piekiełko” w Małopolsce. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie pociągom jadącym w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego.

Jak poinformował PAP Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, umowy o wartości 15 mln zł netto podpisano z firmą Egis Poland i konsorcjum Dohwa Polska oraz Dohwa Engineering Co.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie miejscowości zostaną objęte budową podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”?
  2. Jaką funkcję będą pełniły podstacje trakcyjne budowane w ramach inwestycji PKP PLK?
  3. W jakim celu realizowana jest inwestycja kolejowa „Podłęże-Piekiełko” w Małopolsce?
Linia Podłęże - Piekiełko
Linia Podłęże – Piekiełko

Zakres prac

Przewidują one zaprojektowanie podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych. Wykonawcy w ciągu 38 miesięcy mają przygotować dokumentację projektową i uzyskać niezbędne uzgodnienia i pozwolenia budowlane.

Według przedstawiciela PLK wykonanie infrastruktury energetycznej jest ważną część wielomiliardowej inwestycji, która ułatwi komunikację kolejową południa Małopolski z Krakowem i resztą kraju.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże – Piekiełko” to największa inwestycja kolejowa na południu Polski o łącznej szacunkowej wartości 12 mld zł. Finansowana będzie m.in. z KPO oraz Krajowego Programu Kolejowego.

Przedsięwzięcie składa się z dwóch części – modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy zupełnie nowego, 58-kilometrowego odcinka łączącego Podłęże k. Krakowa z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Zgodnie z planami najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie blisko 90 minut.

Obecnie prace budowlane w ramach projektu toczą się na czterech fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte.(PAP)

Komentarze