Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK z przetargiem na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa Wawer – Otwock

inforail
05.10.2024 16:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie robót budowlanych na odcinku linii kolejowej nr 7 Warszawa Wawer – Otwock.

Projekt ten jest częścią większej inwestycji dotyczącej modernizacji linii kolejowej nr 7, prowadzącej z Warszawy Wschodniej Osobowej do Dorohuska, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin. Prace mają zostać wykonane w ramach drugiego etapu inwestycji, znanego jako Etap IIb.

Spis treści:

  1. Jakie są główne elementy realizacji robót budowlanych na odcinku Warszawa Wawer – Otwock w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7?
  2. Jakie wymagania muszą spełniać osoby, które będą pełnić funkcje kierownicze podczas realizacji zamówienia, np. Dyrektor kontraktu lub Kierownik Budowy?
  3. Jakie narzędzia i urządzenia techniczne są wymagane do realizacji zamówienia na modernizację linii kolejowej nr 7?
Prace na linii nr 7
Prace na linii nr 7/foto: PKP PLK

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja linii kolejowej na wskazanym odcinku, obejmująca nie tylko rozbudowę samej linii, ale również wykonanie prac związanych z infrastrukturą kolejową, taką jak sterowanie ruchem, telekomunikacja, sieć trakcyjna oraz remont pomieszczeń poczekalni na peronach. Dodatkowo zamówienie przewiduje modernizację linii kolejowej nr 506 na odcinku Warszawa Wawer – Otwock, w zakresie km 13,810 – 26,050.

Wśród kluczowych elementów realizacji zamówienia znajdują się m.in.:

  • wymiana nawierzchni i podtorza,
  • instalacja nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • rozbudowa sieci trakcyjnej,
  • modernizacja elektroenergetyki i infrastruktury inżynieryjnej,
  • budowa ekranów akustycznych oraz nasadzenia,
  • realizacja prac związanych z ochroną środowiska.

Zamówienie obejmuje także przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i powykonawczej, co jest istotnym elementem tego przedsięwzięcia.

Finansowanie i termin realizacji

Projekt ubiega się o współfinansowanie z Funduszu Europejskiego na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) na lata 2021-2027. Szacowany okres realizacji zamówienia wynosi 44 miesiące od daty podpisania umowy, z czego wykonanie robót budowlanych ma zająć 34 miesiące, a dostarczenie zezwoleń na eksploatację kolejnych 10 miesięcy.

Wadium i warunki przetargu

Kwota wadium została ustalona na 9 milionów złotych. Termin składania ofert mija 14 listopada 2024 roku o godzinie 10:00. Wykonawcy muszą złożyć swoje oferty za pośrednictwem platformy zakupowej PKP PLK, a otwarcie ofert zaplanowano na 14 listopada 2024 roku o godzinie 10:30.

Wymagania wobec wykonawców

Aby móc uczestniczyć w przetargu, wykonawcy muszą spełniać określone kryteria techniczne i finansowe. Dotyczy to m.in. posiadania odpowiednich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia w realizacji podobnych inwestycji oraz dostępu do wymaganych narzędzi i sprzętu technicznego.

Komentarze