Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK wyremontowały fragment linii kolejowej Kraków – Oświęcim

inforail
30.10.2024 12:45
0 Komentarzy

Nowe perony w Zelczynie i Jaśkowicach oraz wyregulowanie torów to efekty przeprowadzonej przez PKP PLK modernizacji odcinka Podbory Skawińskie – Brzeźnica na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem.

Wartość tych prac to ponad 14 mln zł.

Spis treści:

  1. Jakie udogodnienia dla pasażerów zostały wprowadzone na nowych peronach w Zelczynie i Jaśkowicach?
  2. Jakie prace modernizacyjne zostały wykonane na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica w ramach projektu?
  3. Jaki był koszt przeprowadzonej modernizacji odcinka Podbory Skawińskie – Brzeźnica na linii kolejowej Kraków – Oświęcim?
Linia Kraków - Oświęcim
Linia Kraków – Oświęcim/foto: PKP PLK

Zakończenie prac

Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowali zakończone prace modernizacyjne na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica. Jak przekazał Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK, nowo wybudowane perony w Zelczynie i Jaśkowicach (gmina Skawina) są wyższe, mają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.

„Dzięki podjazdom i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze z peronów mogą korzystać osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Obok przystanku w Jaśkowicach powstał parking dla samochodów i zadaszona wiata dla rowerów, które ułatwiają łączenie podróży” – wskazał Hamarnik.

W ramach projektu na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica oczyszczona i wzmocniona została nawierzchnia torów, poprawiono również ułożenie szyn. Prace kosztowały ponad 14 mln zł.

PKP zaznaczyło, że był to kolejny etap inwestycji na linii kolejowej łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. W tym roku wyremontowano perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory i Przeciszów, wymieniono także tory i część obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.

Dzięki modernizacji torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim.(PAP)

Komentarze