PKP PLK szykują remont linii kolejowej na odcinku Tunel – Kraków
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków.
Inwestycja ta stanowi kluczowy element projektu „Poprawa infrastruktury linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny” i ma na celu poprawę jakości oraz efektywności transportu kolejowego na tej trasie.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla pasażerów i przewoźników kolejowych przyniesie modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków?
- Jakie są główne wyzwania techniczne związane z realizacją tej inwestycji i w jaki sposób wykonawca będzie je rozwiązywał?
- W jaki sposób prawo opcji dotyczące budowy przystanku osobowego w Zastowie może wpłynąć na ogólną funkcjonalność i dostępność linii kolejowej nr 8?
Zakres zamówienia
Przetarg obejmuje kompleksowe prace modernizacyjne, w tym:
- Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji prac budowlanych,
- Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją,
- Ocenę zgodności podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe” na etapie projektowania, budowy i testów końcowych.
W ramach podstawowego zakresu robót planowane są m.in.:
- Mechaniczne podbicie torów na odcinku Tunel – Kraków Główny,
- Wymiana szyn i wzmocnienie podtorza na wybranych odcinkach,
- Przebudowa przejazdów kolejowych,
- Wymiana rozjazdów oraz budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
- Przebudowa oświetlenia na stacjach i przystankach,
- Modernizacja sieci trakcyjnej na wybranych odcinkach,
- Budowa i przebudowa peronów w Miechowie, Smrokowie, Krakowie Batowicach oraz na stacji Kraków Główny.
Zamówienie przewiduje również prawo opcji obejmujące budowę nowego przystanku osobowego w Zastowie, która może być zrealizowana w terminie do dwóch miesięcy od zawarcia umowy.
Procedura przetargowa
Postępowanie jest prowadzone w trybie otwartym, zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE oraz ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Oferty mogą składać podmioty spełniające określone warunki finansowe i techniczne.
Kryterium wyboru wykonawcy stanowi całkowita cena brutto (waga 100%).
Termin składania ofert upływa 10 marca 2025 r. o godzinie 10:00, a otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 11:00 na platformie zakupowej PKP PLK. Wykonawcy muszą złożyć oferty w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Finansowanie i warunki umowy
Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nieotrzymania dofinansowania.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 563 500,00 PLN. Zabezpieczenie wykonania umowy wynosi 5% ceny całkowitej brutto za zakres podstawowy.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków to istotny projekt infrastrukturalny, który przyczyni się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżnych oraz efektywności transportu kolejowego. Realizacja inwestycji stanowi kluczowy krok w kierunku unowocześnienia polskiej sieci kolejowej i zwiększenia jej konkurencyjności.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze