Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK szykują remont linii kolejowej na odcinku Tunel – Kraków

inforail
31.01.2025 09:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków.

Inwestycja ta stanowi kluczowy element projektu „Poprawa infrastruktury linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny” i ma na celu poprawę jakości oraz efektywności transportu kolejowego na tej trasie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla pasażerów i przewoźników kolejowych przyniesie modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków?
  2. Jakie są główne wyzwania techniczne związane z realizacją tej inwestycji i w jaki sposób wykonawca będzie je rozwiązywał?
  3. W jaki sposób prawo opcji dotyczące budowy przystanku osobowego w Zastowie może wpłynąć na ogólną funkcjonalność i dostępność linii kolejowej nr 8?
Stacja Tunel
Stacja Tunel/foto: PKP PLK

Zakres zamówienia

Przetarg obejmuje kompleksowe prace modernizacyjne, w tym:

  • Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji prac budowlanych,
  • Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją,
  • Ocenę zgodności podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe” na etapie projektowania, budowy i testów końcowych.

W ramach podstawowego zakresu robót planowane są m.in.:

  • Mechaniczne podbicie torów na odcinku Tunel – Kraków Główny,
  • Wymiana szyn i wzmocnienie podtorza na wybranych odcinkach,
  • Przebudowa przejazdów kolejowych,
  • Wymiana rozjazdów oraz budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • Przebudowa oświetlenia na stacjach i przystankach,
  • Modernizacja sieci trakcyjnej na wybranych odcinkach,
  • Budowa i przebudowa peronów w Miechowie, Smrokowie, Krakowie Batowicach oraz na stacji Kraków Główny.

Zamówienie przewiduje również prawo opcji obejmujące budowę nowego przystanku osobowego w Zastowie, która może być zrealizowana w terminie do dwóch miesięcy od zawarcia umowy.

Procedura przetargowa

Postępowanie jest prowadzone w trybie otwartym, zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE oraz ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Oferty mogą składać podmioty spełniające określone warunki finansowe i techniczne.

Kryterium wyboru wykonawcy stanowi całkowita cena brutto (waga 100%).

Termin składania ofert upływa 10 marca 2025 r. o godzinie 10:00, a otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 11:00 na platformie zakupowej PKP PLK. Wykonawcy muszą złożyć oferty w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Finansowanie i warunki umowy

Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nieotrzymania dofinansowania.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 563 500,00 PLN. Zabezpieczenie wykonania umowy wynosi 5% ceny całkowitej brutto za zakres podstawowy.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Tunel – Kraków to istotny projekt infrastrukturalny, który przyczyni się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżnych oraz efektywności transportu kolejowego. Realizacja inwestycji stanowi kluczowy krok w kierunku unowocześnienia polskiej sieci kolejowej i zwiększenia jej konkurencyjności.

Komentarze