PKP PLK przyspiesza pociągi z Wrocławia do Warszawy. I skraca czas przejazdu o … 4 minuty
Na odcinku Częstochowa Stradom – Opole rozpoczęły się intensywne prace modernizacyjne, które w najbliższych latach pozwolą skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy o około cztery minuty.
Dzięki inwestycji za ok. 120 mln zł, finansowanej z Krajowego Planu Odbudowy, podróżni już w 2026 roku odczują efekty szybszych i bezpieczniejszych podróży.
Rozkład jazdy:
- O ile minut skróci się czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy po zakończeniu modernizacji linii?
- Ile przejazdów kolejowo-drogowych zostanie objętych pracami zwiększającymi bezpieczeństwo?
- Na jakich odcinkach we wrześniu zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa?
Modernizacja torów i urządzeń
Specjalistyczny sprzęt pracuje obecnie na odcinku Częstochowa Stradom – Częstochowa Gnaszyn. Modernizowana jest geometria torów, uzupełniany tłuczeń oraz wymieniane rozjazdy na stacjach Blachownia i Kochanowice. Stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym zastępowane są nowoczesnymi systemami, co pozwoli na dostosowanie infrastruktury do prędkości 160 km/h.
Podobne prace zostały już wykonane między Blachownią a Herbami Starymi. We wrześniu roboty przeniosą się na odcinek Fosowskie – Opole Główne. W sumie modernizacja obejmuje 90 km linii kolejowej.
Mosty i wiadukty do przebudowy
Inwestycja zakłada również przebudowę trzech mostów nad rzekami Chrząstawą, Maliną i Suchą. Wykonawca rozpoczął już przygotowania pod tymczasowe konstrukcje, po których pociągi będą mogły bezpiecznie kursować w trakcie prowadzonych robót.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Większe bezpieczeństwo na przejazdach
Kluczowym elementem prac jest poprawa bezpieczeństwa na 59 przejazdach kolejowo-drogowych. W Blachowni zmodernizowano już przejście w poziomie szyn oraz dwa przejazdy, z których jeden wyposażono w rogatki. Dodatkowe zabezpieczenia w postaci rogatek pojawią się m.in. w Lublińcu, Lisowicach, Schodniej, Staniszczach Małych, Krasiejowie, Dębskiej Kuźni i Chrząstowicach.
Zmiany w komunikacji dla pasażerów
Zakres prac wymaga również tymczasowych utrudnień dla podróżnych. Od 8 do 29 września na odcinkach Fosowskie – Opole Główne, Częstochowa – Fosowskie oraz Kochanowice – Lubliniec wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Szczegółowe informacje można znaleźć na Portalu Pasażera i stronach przewoźników.
Inwestycja z KPO
Całość przedsięwzięcia jest finansowana z Krajowego Planu Odbudowy. Koszt prac na odcinku Opole – Fosowskie wynosi blisko 70 mln zł, a modernizacja linii Częstochowa Stradom – Fosowskie pochłonie prawie 50 mln zł.
Komentarze