Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK ogłaszają przetarg na modernizację linii nr 61. Odcinek Częstochowa – Fosowskie

inforail
17.10.2024 10:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie prac budowlanych i opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania modernizacji linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie.

Projekt, obejmujący odcinek od 117,220 km do 176,775 km, ma na celu poprawę infrastruktury kolejowej, w tym nawierzchni torowej, urządzeń sterowania ruchem, sieci trakcyjnej oraz systemów telekomunikacyjnych. Przetarg ma charakter otwarty i zakończenie składania ofert przewidziano na 21 listopada 2024 roku.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie modernizacja linii kolejowej nr 61 dla regionu Częstochowskiego?
  2. Jakie konkretne wymagania muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w przetargu na modernizację linii?
  3. W jaki sposób finansowanie z programu NextGenerationEU przyczyni się do realizacji tego projektu?
Linia nr 61
Linia nr 61/foto: PKP PLK

Zakres prac

Zamówienie obejmuje zarówno opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej, jak i wykonanie robót budowlanych. Dokumentacja obejmie m.in. projekt budowlany, uzyskanie pozwoleń administracyjnych, analizy nośności oraz nadzór autorski. Roboty budowlane będą obejmować modernizację nawierzchni i podtorza, montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, modernizację sieci trakcyjnej oraz instalacje elektroenergetyczne.

Wymagania dla wykonawców

Aby wziąć udział w przetargu, wykonawcy muszą spełniać szereg wymagań dotyczących doświadczenia i dostępności specjalistycznego sprzętu. Wymagane jest m.in. posiadanie minimalnego rocznego przychodu netto w wysokości 42 mln zł oraz środków finansowych lub zdolności kredytowej nie mniejszej niż 10,5 mln zł. Wykonawcy muszą również dysponować odpowiednio wyposażonym zapleczem technicznym, w tym m.in. koparkami dwudrogowymi, podbijarkami torowymi, oczyszczarkami tłucznia oraz sprzętem do montażu sieci trakcyjnych.

Finansowanie i warunki umowy

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu NextGenerationEU. Wykonawcy muszą złożyć zabezpieczenie w wysokości 5% wartości zamówienia oraz wadium w wysokości 211 tys. zł. Wszystkie dokumenty przetargowe są dostępne w języku polskim na platformie zakupowej PKP PLK.

Terminy i kryteria wyboru

Termin składania ofert mija 21 listopada 2024 roku, a otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia. Wybór najkorzystniejszej oferty będzie opierać się wyłącznie na kryterium cenowym. Projekt przewidziany jest na okres realizacji wynoszący 12 miesięcy.

Modernizacja kolei – inwestycja w przyszłość

Modernizacja linii nr 61 ma na celu poprawę jakości połączeń kolejowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności transportu. Prace na tym odcinku przyczynią się do lepszej integracji regionu Częstochowskiego z resztą kraju oraz do rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce.

Komentarze