PKP PLK ogłasza przetarg na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 między Sosnowcem a Podłężem
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z instalacją systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na liniach kolejowych nr 133, 134 oraz 91, obejmujących odcinek od Sosnowca Jęzora przez Kraków Główny do Podłęża.
To kolejny krok w kierunku wdrażania nowoczesnych technologii sterowania ruchem kolejowym na głównych szlakach kolejowych w Polsce.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretnie funkcje będą realizowane przez system ERTMS/ETCS poziomu 2 na modernizowanych odcinkach linii kolejowych?
- Czy PKP PLK planuje rozszerzenie systemu ETCS poziomu 2 na kolejne linie w regionie po zakończeniu tego projektu?
- Jakie korzyści dla pasażerów i przewoźników przyniesie wdrożenie opcji związanych z powiązaniami RBC – RBC Handover?
Stacja Sosnowiec
Kluczowe informacje o projekcie
Zakres podstawowy inwestycji obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (od koncepcji do dokumentacji powykonawczej), realizację robót budowlanych oraz przeprowadzenie certyfikacji podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe”. Wykonawca będzie zobowiązany m.in. do:
- opracowania dokumentacji projektowej i geodezyjnej,
- wykonania robót budowlano-instalacyjnych zgodnie z projektem,
- przeprowadzenia procedury oceny zgodności podsystemu z wymaganiami unijnymi,
- uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji od Prezesa UTK.
Termin realizacji całego zamówienia wynosi 45 miesięcy od podpisania umowy, z czego 39 miesięcy przewidziano na zakończenie robót, a kolejne 6 na uzyskanie zezwoleń.
Zakres geograficzny
Inwestycja dotyczy odcinków linii kolejowych przebiegających przez województwa: śląskie (powiat Jaworzno), małopolskie (powiaty: krakowski, chrzanowski, wielicki, miasto Kraków) oraz częściowo przez powiat oświęcimski i sosnowiecki.
Możliwość rozszerzenia zakresu – prawo opcji
PKP PLK przewidziały cztery opcje rozszerzenia inwestycji:
Opcja nr 1 – przedłużenie systemu ETCS poziomu 2 na linii nr 91 do odcinka Kraków Bieżanów – Podłęże wraz z funkcją RBC–RBC Handover do Tarnowa.
Opcja nr 2 – dostosowanie systemu do zmian wynikających z planowanej budowy łącznicy Kraków – Olkusz.
Opcja nr 3 – włączenie do systemu przejazdów kolejowo-drogowych, które nie zostaną zlikwidowane w ramach oddzielnego projektu inżynieryjnego.
Opcja nr 4 – zapewnienie funkcjonalności RBC–RBC Handover z systemami ETCS poziomu 2 na liniach stycznych.
Realizacja opcji możliwa będzie w różnych horyzontach czasowych – od 24 miesięcy do nawet 15 lat od podpisania umowy.
Kryteria oceny ofert
Oferty będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów:
- Cena brutto – 90% wagi,
- Zgodność z wytycznymi dotyczącymi stanowisk obsługi ETCS poziomu 2 – 10% wagi.
Wymogi wobec wykonawców
Wykonawcy muszą spełniać rygorystyczne warunki ekonomiczne, techniczne i kadrowe. Wymagane jest m.in. doświadczenie w realizacji podobnych projektów z zakresu SRK, blokad liniowych i zabudowy systemów ERTMS/ETCS poziomu 2 (w tym RBC), a także wykazanie się odpowiednim zapleczem kadrowym (kierownicy budowy, robót SRK, robót telekomunikacyjnych, główny projektant).
Wadium ustalono na kwotę 390 000 zł, a termin składania ofert mija 9 lipca 2025 roku o godzinie 10:00.
Projekt współfinansowany z funduszy UE
Zamówienie realizowane będzie w ramach Funduszu Europejskiego na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko, co dodatkowo podkreśla jego znaczenie dla zrównoważonego rozwoju transportu kolejowego w Polsce.
Całość dokumentacji oraz szczegółowe informacje dostępne są na platformie zakupowej PKP PLK: https://platformazakupowa.plk-sa.pl.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze