Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity: Temat pociągów HS zaczynamy od nowa

inforail
17.06.2024 10:45
0 Komentarzy

PKP Intercity planuje zakup pociągów typu HS. Ale – jak zapowiedzieli przedstawiciele zarządu przewoźnika na spotkaniu prasowym – najpierw potrzebna jest analiza.

Mimo to poznaliśmy nieco szczegółów.

Spis treści:

  1. Kiedy planuje PKP Intercity ogłosić przetarg na zakup nowych pociągów typu HS?
  2. Jaką liczbę pociągów PKP Intercity planuje zamówić jako część tego projektu?
  3. Jakie są główne cechy nowych pociągów, które PKP Intercity chce zakupić?
PKP Intercity planuje zakup pociągów typu HS. Ale – jak zapowiedzieli przedstawiciele zarządu przewoźnika na spotkaniu prasowym – najpierw potrzebna jest analiza.
Stadler Giruno

Ponad 20 składów plus opcja

Jak zapowiedział członek Zarządu PKP Intercity Adam Wawrzyniak zamówienie obejmie ponad 20 nowych pociągów. Przewidziana zostanie także opcja na kolejne składy.

Ten temat zaczynamy od początku. Nie można realizować takiej inwestycji bez biznesplanu, a takiego planu nie było. Nad tym trwają intensywne prace. Postępowanie będzie prowadzone w formie dialogu konkurencyjnego z producentami – powiedział Adam Wawrzyniak.

Ten tabor ma być dopasowany do potrzeb pasażerów ale też do możliwości producentów – dodał.

Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Procedura przetargowa może potrwać około roku, a kolejnych 36 miesięcy będziemy czekać na nowy tabor – powiedział Janusz Malinowski, szef PKP Intercity.

Na spotkaniu prasowym padła także deklaracje zwiększenia liczby połączeń komercyjnych. Wśród nich ma być także więcej pociągów kategorii EIP. Ale to plan długoterminowy. Przypomnimy, że obecnie przewoźnik ma tylko 20 składów ED250. To właśnie one obsługują tę kategorię pociągów. Do jej rozwoju potrzebne są kolejne zakupy. Nowe składy będą przystosowane do kursowania z prędkością co najmniej 250 km/h.

Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią 2024 roku.     

Komentarze