PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na 18 szybkich lokomotyw
PKP Intercity S.A. zakończyło postępowanie przetargowe na najem 18 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Postępowanie, ogłoszone w czerwcu 2025 r., zostało podzielone na trzy części obejmujące różne grupy pojazdów i relacje, na których będą eksploatowane . Więcej o przetargu pisaliśmy tutaj.
Rozkład jazdy:
- Która firma została wybrana przez PKP Intercity do realizacji wszystkich trzech części przetargu na najem 18 lokomotyw elektrycznych?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w tym postępowaniu i które z nich miało największą wagę przy wyborze zwycięzcy?
- Jakie korzyści dla PKP Intercity niesie krótkoterminowy leasing lokomotyw w kontekście rozwoju siatki połączeń krajowych i międzynarodowych?
Przedmiot zamówienia
- Część 1: najem 8 lokomotyw o prędkości min. 200 km/h, przeznaczonych do obsługi połączeń w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach i na Węgrzech.
- Część 2: najem 4 lokomotyw o prędkości min. 160 km/h, do obsługi tras w Polsce i Czechach.
- Część 3: najem 6 lokomotyw o prędkości min. 160 km/h, również przeznaczonych na trasy w Polsce i Czechach .
Każda z części przewidywała także możliwość skorzystania z prawa opcji – przedłużenia okresu najmu o 12 miesięcy lub zwiększenia limitu przebiegu powyżej 25 tys. km miesięcznie na lokomotywę.
Oferty złożone w postępowaniu
Do przetargu stanęli renomowani operatorzy taborowi i firmy leasingowe, w tym m.in. Cargounit sp. z o.o., OnTrain sp. z o.o., Railpool 7 GmbH & Co.KG, Beacon Rail Capital Europe B.V. oraz czeski LokoTrain s.r.o.. Zróżnicowanie ofert dotyczyło zarówno stałych opłat miesięcznych, jak i stawek za przejechany kilometr. Dla przykładu:
- Beacon Rail proponował stałe opłaty od 52,5 do 54,5 tys. euro miesięcznie i stawkę 0,80 euro
- Cargounit wycenił najem na poziomie od 66,4 do 67,6 tys. euro miesięcznie i 0,86 euro
- Najniższe stawki jednostkowe za kilometr (0,70 euro/km) zaproponował czeski LokoTrain
Szczegółowe informacje z otwarcia ofert znajdziecie tutaj.
Wyniki przetargu
Po przeprowadzeniu oceny ofert, w której kluczowym kryterium była cena (95% – stała opłata miesięczna, 5% – stawka za 1 km), PKP Intercity wybrało w każdej z trzech części ofertę złożoną przez firmę Cargounit sp. z o.o. z Wrocławia
- W części 1 Cargounit był jedynym oferentem, uzyskując komplet 100 punktów
- W części 2 zwyciężył z wynikiem 99,768 pkt, wyprzedzając OnTrain (98,480 pkt) i LokoTrain (91,754 pkt)
- W części 3 oferta Cargounit zdobyła maksymalną liczbę punktów – 100, pokonując LokoTrain (91,218 pkt)
Znaczenie kontraktu
Dzięki rozstrzygnięciu PKP Intercity zyska możliwość czasowego wzmocnienia parku lokomotyw na najbardziej obciążonych trasach krajowych i międzynarodowych. Leasing lokomotyw pozwoli przewoźnikowi elastycznie reagować na wzrost popytu oraz kontynuować strategię rozwoju siatki połączeń międzynarodowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze