Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity rezygnuje z postojów EIP we Włoszczowie Północ. Już wiemy dlaczego

inforail
11.09.2025 10:30
0 Komentarzy

W odpowiedzi na interpelację poselską złożoną przez posła Krzysztofa Lipca, Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło stanowisko dotyczące decyzji PKP Intercity o rezygnacji z zatrzymywania pociągów Express Intercity Premium (EIP) na stacji Włoszczowa Północ.

Jak podkreślono, pociągi EIP są połączeniami komercyjnymi, a więc uruchamianymi na własne ryzyko finansowe przewoźnika. PKP Intercity zdecydowało o wycofaniu postojów ze względu na bardzo niskie zainteresowanie ofertą. Średnia liczba pasażerów wsiadających lub wysiadających na tej stacji wynosiła zaledwie około 6 osób na kurs, co – zdaniem przewoźnika – nie uzasadniało dalszego utrzymywania zatrzymań.

Rozkład jazdy:

  1. Z jakiego powodu PKP Intercity zdecydowało się zrezygnować z postojów pociągów EIP na stacji Włoszczowa Północ?
  2. Jakie alternatywne połączenia krajowe i międzynarodowe pozostają dostępne dla mieszkańców Włoszczowy?
  3. W jaki sposób budowa łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ wpłynęła na ofertę połączeń regionalnych?
Włoszczowa Północ
Włoszczowa Północ/foto: PKP PLK

Włoszczowa z bogatą ofertą połączeń

Ministerstwo zwróciło uwagę, że mieszkańcy Włoszczowy mają dostęp do rozbudowanej siatki innych połączeń kolejowych. W rozkładzie jazdy 2024/2025 przewidziano postoje 24 par pociągów IC na obu stacjach w mieście, co oznacza wzrost o trzy pary względem poprzedniego rozkładu.

Z Włoszczowy Północ dostępne są także atrakcyjne połączenia międzynarodowe, m.in. do Wiednia, Pragi, Budapesztu, Monachium i Rijeki. Oprócz tego funkcjonują połączenia regionalne do Kielc i Częstochowy oraz nowy pociąg osobowy z Kielc do Łodzi, uruchomiony w 2024 roku. Dalekobieżne składy zapewniają natomiast dojazd m.in. do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Zakopanego, Krynicy, Wrocławia, Lublina, Zielonej Góry i Szczecina.

Inwestycje w infrastrukturę i przeciwdziałanie wykluczeniu

Istotnym elementem poprawy dostępności komunikacyjnej stała się budowa łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ, która umożliwiła zwiększenie liczby połączeń regionalnych.

Ministerstwo Infrastruktury podkreśliło, że podejmuje działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. Obejmują one zarówno rozwój oferty przewozowej, jak i zapewnienie jej dostępności cenowej, przestrzennej i czasowej. Dzięki temu pasażerowie mają do wyboru szeroką siatkę godzin odjazdów oraz konkurencyjne ceny biletów.

Komentarze