PKP Intercity przejmują gdyńską halę utrzymaniową taboru od PKP CARGO
28 sierpnia PKP Intercity S.A., PKP S.A., PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji oraz PKP Cargotabor sp. z o.o. podpisały list intencyjny ws. dzierżawy hali naprawczej w Gdyni wraz z otaczającymi ją działkami, który poprzedza zawarcie umowy dzierżawy.
W ten sposób przewoźnik pasażerski powiększy swoje zaplecze techniczne do serwisowania pociągów oraz zyska dodatkowe wsparcie techniczne.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla PKP Intercity wynikają z dzierżawy hali naprawczej w Gdyni oraz otaczających ją działek od PKP Cargotabor?
- W jaki sposób współpraca pomiędzy spółkami Grupy PKP, takimi jak PKP Intercity i PKP CARGO, ma przyczynić się do realizacji planu naprawczego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji?
- Jakie znaczenie dla operacyjnej działalności PKP Intercity ma Zakład Północny, z którego wyprawiana jest znaczna część pociągów na trasach północ-południe Polski?
Usprawnienie pracy zakładu
PKP Intercity przejmuje halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę torową celem dostosowania jej do obsługi nowoczesnego taboru kolejowego w tym Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Infrastruktura sąsiaduje z zapleczem technicznym przewoźnika, gdzie serwisowany jest tabor i skąd są wyprawiane pociągi. Pozwoli to na usprawnienie bieżącej pracy zakładu.
Teren dotychczas należący do PKP Cargotabor zapewni optymalne zaplecze techniczne dla posiadanego i zamówionego taboru. Rozwijając nasz park taborowy myślimy równocześnie o jego utrzymaniu. Zakład Północny jest jednym ze strategicznych punktów na mapie kolejowej. To stąd wyprawiana jest znaczna część pociągów, w tym przede wszystkim te jadące z północy na południe Polski. Dzierżawa tych działek zapewnia nam dodatkowe wsparcie utrzymaniowe i operacyjne. Jest to także kolejne działanie mające pomóc w realizacji planu naprawczego PKP Cargo, do którego należy spółka PKP Cargotabor – mówił Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity, w ramach wsparcia PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, podpisało list intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników tej spółki. Program obejmuje do 400 osób z PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
– Optymalizacja procesów operacyjnych, redukcja kosztowa, nowe kontrakty to jedne ze ścieżek obranych przez obecny Zarząd naszej Spółki. Wsparcie partnerów branży kolejowej, w tym PKP Intercity jest nieocenione i wierzymy, że dzięki takim działaniom plan naprawczy PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji ma szansę na powodzenie – powiedział dr Marcin Wojewódka, p.o. prezesa Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
– Współpraca ta pokazuje, jak ważne i dobre jest wykorzystanie synergii pomiędzy spółkami Grupy PKP. Dążymy do tego, aby przywrócić efektywność działania Grupy PKP, co pokazują nasze ostatnie działania. Będzie ich na pewno więcej – powiedział dr Alan Beroud, Prezes Zarządu PKP S.A.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze