PKP Intercity: Dłuższe ćwiczenia operacyjne ED250 na czeskiej infrastrukturze w I kwartale 2026 roku
Od poniedziałku do środy (20–22 października) pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity kursował testowo na terytorium Czech.
Próby zostały przeprowadzone we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy, a ich celem było sprawdzenie współpracy technicznej pojazdu z czeską infrastrukturą kolejową.
Rozkład jazdy:
- Kiedy dokładnie PKP Intercity i České dráhy planują rozpocząć regularne kursy Pendolino na trasie Bohumín – Františkovy Lázně?
- Czy testy przeprowadzone w październiku potwierdziły pełną kompatybilność polskich jednostek ED250 z czeską infrastrukturą kolejową?
- Jakie są dalsze plany PKP Intercity dotyczące rozwoju międzynarodowych połączeń z Czechami?
Ćwiczenia operacyjne
Jak poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity:
Od poniedziałku do środy (20-22 października) Pendolino w barwach PKP Intercity kursowało testowo w Czechach. Testy były prowadzone we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy. Sprawdzana była współpraca techniczna pojazdu z infrastrukturą kolejową. Dłuższe ćwiczenia operacyjne na czeskiej infrastrukturze kolejowej planowane są w pierwszym kwartale 2026 roku. O ich szczegółach będziemy informować w późniejszym czasie.
Wkrótce regularne kursy z Bohumína do Františkovych Lázní
Jak ustalił czeski portal zdopravy.cz, już w pierwszym kwartale przyszłego roku Pendolino PKP Intercity ma rozpocząć regularne kursy pasażerskie w Czechach. Na początek planowane jest uruchomienie jednej pary połączeń SuperCity, obsługiwanych przez polskie jednostki ED250.
Składy będą kursować na trasie z Bohumína do Františkovych Lázní i z powrotem, w ramach połączeń oznaczonych numerami 512 i 515. Zgodnie z projektem rozkładu jazdy, Pendolino tymczasowo zastąpi czeski skład Railjet, który regularnie obsługuje to połączenie.
To pierwszy przypadek w historii, gdy polskie Pendolino zostanie włączone do regularnej eksploatacji na czeskiej sieci kolejowej.
Możliwa dalsza współpraca i nowe połączenia
Jeśli wspólna eksploatacja zakończy się sukcesem, PKP Intercity i České dráhy planują rozszerzenie współpracy w zakresie połączeń międzynarodowych.
Tym samym współpraca między narodowymi przewoźnikami Polski i Czech może otworzyć nowy rozdział w historii transgranicznych połączeń kolejowych, zwiększając dostępność szybkich pociągów w regionie Europy Środkowej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze