Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity: Dłuższe ćwiczenia operacyjne ED250 na czeskiej infrastrukturze w I kwartale 2026 roku

inforail
24.10.2025 10:30
0 Komentarzy

Od poniedziałku do środy (20–22 października) pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity kursował testowo na terytorium Czech.

Próby zostały przeprowadzone we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy, a ich celem było sprawdzenie współpracy technicznej pojazdu z czeską infrastrukturą kolejową.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy dokładnie PKP Intercity i České dráhy planują rozpocząć regularne kursy Pendolino na trasie Bohumín – Františkovy Lázně?
  2. Czy testy przeprowadzone w październiku potwierdziły pełną kompatybilność polskich jednostek ED250 z czeską infrastrukturą kolejową?
  3. Jakie są dalsze plany PKP Intercity dotyczące rozwoju międzynarodowych połączeń z Czechami?

Ćwiczenia operacyjne

Jak poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity:

Od poniedziałku do środy (20-22 października) Pendolino w barwach PKP Intercity kursowało testowo w Czechach. Testy były prowadzone we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy. Sprawdzana była współpraca techniczna pojazdu z infrastrukturą kolejową. Dłuższe ćwiczenia operacyjne na czeskiej infrastrukturze kolejowej planowane są w pierwszym kwartale 2026 roku. O ich szczegółach będziemy informować w późniejszym czasie.

ED250 podwójne
ED250 PKP Intercity

Wkrótce regularne kursy z Bohumína do Františkovych Lázní

Jak ustalił czeski portal zdopravy.cz, już w pierwszym kwartale przyszłego roku Pendolino PKP Intercity ma rozpocząć regularne kursy pasażerskie w Czechach. Na początek planowane jest uruchomienie jednej pary połączeń SuperCity, obsługiwanych przez polskie jednostki ED250.

Składy będą kursować na trasie z Bohumína do Františkovych Lázní i z powrotem, w ramach połączeń oznaczonych numerami 512 i 515. Zgodnie z projektem rozkładu jazdy, Pendolino tymczasowo zastąpi czeski skład Railjet, który regularnie obsługuje to połączenie.

To pierwszy przypadek w historii, gdy polskie Pendolino zostanie włączone do regularnej eksploatacji na czeskiej sieci kolejowej.

Możliwa dalsza współpraca i nowe połączenia

Jeśli wspólna eksploatacja zakończy się sukcesem, PKP Intercity i České dráhy planują rozszerzenie współpracy w zakresie połączeń międzynarodowych.

Tym samym współpraca między narodowymi przewoźnikami Polski i Czech może otworzyć nowy rozdział w historii transgranicznych połączeń kolejowych, zwiększając dostępność szybkich pociągów w regionie Europy Środkowej.

Komentarze