Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO dalej szuka oszczędności

inforail
23.05.2024 09:45
0 Komentarzy

PKP Cargo rozwiązało z kilkoma kancelariami umowy na stałą obsługę prawną i ogranicza wynagrodzenia ryczałtowe dla kancelarii – poinformował w komunikacie p.o. prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka.

Oszczędności mają wynieść ok. 500 tys. zł rocznie.

Ograniczenia obsługi prawnej

„Przeprowadzone działania pozwoliły na wprowadzenie ograniczeń w zakresie bieżącej zewnętrznej obsługi prawnej, w tym procesowej – przez rozwiązanie z kilkoma kancelariami umów na stałą obsługę prawną bądź ograniczenie wynagrodzeń ryczałtowych. Podjęliśmy też działania w zakresie renegocjacji stawek godzinowych. Szacujemy, że ww. działania przyniosą oszczędności na poziomie ok. 500 tys. zł rocznie” – powiedział, cytowany w komunikacie, p.o. prezes przewoźnika.

Dodał, że „podjęte działania prowadzone są w ramach kompleksowego planu naprawy oraz poprawy sytuacji finansowej PKP Cargo, który obejmuje tak ograniczenie ponoszonych kosztów zewnętrznych, lepszą organizację wewnętrzną, jak też działania celem zwiększenia pozyskiwanych nowych kontraktów, a co za tym idzie pracy przewozowej”.

PKP CARGO
Pociąg PKP CARGO

PKP Cargo przekazało w komunikacie, że zarząd spółki prowadzi działania w celu zapewnienia stabilności finansowej i dalszego rozwoju firmy.

17 maja zarząd PKP Cargo wypowiedział Pakt Gwarancji Pracowniczych, zawarty we wrześniu 2013 r. pomiędzy spółką a organizacjami związkowymi. To jeden z elementów trwających działań optymalizacyjnych.

Natomiast 13 maja PKP Cargo poinformowało, że zamierza od 1 czerwca br. skierować część pracowników na tzw. nieświadczenie pracy, czyli czasowo zwolnić ich z obowiązku świadczenia pracy. Może to objąć 30 proc. załogi, a powodem są kłopoty finansowe.

10 maja br. PKP Cargo wycofało się ze skutkiem natychmiastowym z umów sponsoringowych zawartych z klubem sportowym Widzew Łódź, z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz z klubem Unia Skierniewice. Jak podał przewoźnik, „oszczędności z tego tyłu będą liczone w milionach złotych”.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz: Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. PKP Cargo to spółka akcyjna, największym pojedynczym akcjonariuszem jest PKP, które posiada 33,01 proc. akcji.

W 2023 r. PKP Cargo osiągnęło zysk netto w wysokości 82,10 mln zł, wobec 148 mln zł w 2022 r. Przychody z działalności operacyjnej osiągnęły 5,55 mld zł, wobec 5,49 mld zł w 2022 r. (PAP)

Komentarze